ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XLII

Скликання:

VIII

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    20
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    6

Україна

ПЕРЕМИШЛЯНСЬКА МІСЬКА РАДА

Львівського району Львівської області

ХLІІ сесія VІІІ скликання

РІШЕННЯ

від 05 червня 2025 року                           № 4875

Про затвердження Програми інформатизації

«Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки

З метою сприяння соціально - економічному розвитку Перемишлянської міської ради шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, підвищення ефективності виконання завдань і функцій місцевого самоврядування, ефективного використання бюджетних коштів, відповідно до ст. 143 Конституції України, Закону України «Про Національну програму інформатизації» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 року № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки», Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, враховуючи висновок постійної комісії Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі, керуючись ст. 26, ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Перемишлянська міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Програму інформатизації та «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки, що додається.
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі (Гуменюк Б. С.), Репету Р. П., заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Міський голова                                         Олександр ЗОЗУЛЯ

Додаток 

до рішення XLII сесії VIII скликання 

Перемишлянської міської ради 

від 05 червня 2025 року № 4875

Програма інформатизації

«Цифрова Перемишлянщина»

на 2025 – 2027 роки

м. Перемишляни


ПАСПОРТ

Програми інформатизації «Цифрова Перемишлянщина»

на 2025 – 2027 роки

1. Найменування територіальної громади Перемишлянська міська рада Львівського району Львівської області
2. Код за Кодифікатором адміністративно- територіальних одиниць та територій територіальних громад UA46060330000065074
3. Заголовок, дата, номер розпорядчого документа про затвердження Програми Рішення XLII сесії VІІІ скликання Перемишлянської міської ради від ___________ 2025 року № _____ «Про затвердження Програми інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки
4. Дата погодження проекту Програми Генеральним державним замовником
Національної програми інформатизації
Лист Міністерства цифрової трансформації України
від
5. Мета Програми Покращення ефективності управління та підвищення рівня якості життя в громаді, підвищення рівня доступності цифрових сервісів і послуг для громадян
6. Розробник Програми Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради
7. Керівник Програми Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Роман РЕПЕТА
8. Відповідальні виконавці Програми Структурні підрозділи Виконавчого комітету, комунальні підприємства Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради
9. Строк виконання Програми 2025 – 2027 роки
10. Джерела та обсяги фінансування Всього 2025 2026 2027
Загальний обсяг, тис. гривень,
у тому числі:
30,0 30,0 0,0 0,0
місцевий бюджет 30,0 30,0 0,0 0,0
інші джерела 0,0 0,0 0,0 0,0


І. ВСТУП

Інформатизація, цифрові трансформації і цифровізація — одні з визначальних тенденцій розвитку людської цивілізації, які формують інклюзивне суспільство та кращі механізми управління, розширюють доступ до охорони здоров’я, освіти, банківської справи, підвищують якість надання публічних послуг. Пандемія COVID-19 довела важливість та потрібність цифрових технологій. При системному державному підході цифрові технології будуть стимулювати розвиток відкритого інформаційного суспільства як одного з істотних чинників розвитку в Україні демократії, забезпечуватимуть більшу прозорість влади та ефективніше електронне урядування, сприятимуть економічному зростанню, створенню робочих місць, підвищенню продуктивності, що обов’язково призведе до підвищення якості життя громадян України.

Перехід до цифрових технологій та розв’язання існуючих проблем інформатизації, цифрових трансформацій і цифровізації можуть бути здійснені завдяки розробленню та реалізації регіональних та місцевих програм інформатизації.

Програма інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки (далі – Програма) визначає основні засади реалізації місцевої політики у сфері інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації. Відповідно до чинного законодавства Програма розроблена як складова Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025 – 2027 роки та визначає комплекс пріоритетних завдань щодо інформаційного, організаційно-технічного, нормативно-правового забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування та стосовно соціально-економічного розвитку шляхом впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) у всі сфери життєдіяльності Перемишлянської міської територіальної громади.

Програма повністю узгоджується з Стратегією розвитку Львівської області на період до 2027 року і забезпечує досягнення:

  • стратегічної цілі 2 «Якість життя», оперативної цілі 2.2 «Освічені громади» в частині Завдання 2.3.1. «Підвищення якості та територіальної доступності освітніх послуг»;
  • стратегічної цілі 3 «Збалансований просторовий розвиток», оперативної цілі 3.1 «Розвиток інфраструктури територіальних громад» в частині Завдання 3.1.1. «Забезпечення якісними адміністративними послугами в ТГ» та Завдання 3.1.3. «Організація просторового планування територій», оперативної цілі 3.2 «Дорожньо-транспортна, логістична, транскордонна та інформаційно-комунікаційна інфраструктура» в частині завдання 3.2.4. «Розвиток інформаційно-комунікаційної інфраструктури громад»;
  • стратегічної цілі 5 «Туристична привабливість», оперативної цілі 5.1 «Підвищення атракційності та інфраструктурного забезпечення туризму, курортів, оздоровлення, спорту та рекреації» в частині Завдання 5.1.1. «Збереження природної та історико-культурної спадщини».

Основна увага в Програмі приділяється створенню та впровадженню взаємно інтегрованих проектів, які дозволяють сформувати єдину сучасну інформаційно-цифрову інфраструктуру громади, яка може працювати із різними системами інформаційно-цифрової інфраструктури окремих підрозділів, територіальних об’єднань та органів місцевого самоврядування та забезпечить реалізацію державної, регіональної та місцевої політик у сферах інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій, цифровізації, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства: у сфері розвитку цифрових навичок мешканців та працівників місцевого самоврядування; у сферах відкритих даних, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів; у сфері надання електронних та адміністративних послуг.


ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Програма інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про Національну програму інформатизації», «Про електронні довірчі послуги», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», Концепції Національної програми інформатизації, схваленої Законом України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» (зі змінами), Бюджетного кодексу України; Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2024 року № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації», наказу Міністерства цифрової трансформації України від 29 березня 2023 року № 34 «Про затвердження Методики визначення належності бюджетних програм, завдань, проектів, робіт до сфери інформатизації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2023 року за № 625/39681 та інших актів законодавства, з метою здійснення організаційних та координаційних функцій щодо формування і виконання Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025- 2027 роки.

Програма позиціонується як стратегічний документ місцевого рівня, тому її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів. Очікується, що всі зусилля буде спрямовано на успішну реалізацію завдань і заходів, передбачених Програмою. Таким чином, зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів, залучених із надходжень місцевого та обласного рівня, державного бюджету, коштів донорів та з приватних джерел, дасть змогу забезпечити досягнення цілей, визначених у Програмі.


ІІІ. СТАН, ПРОБЛЕМИ І МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ

Одним із трендів на даний час є активне впровадження в діяльність органів місцевого самоврядування елементів системи цифрового урядування. Відтак, успішність реформи децентралізації влади має бути закріплена розширенням дієвості територіальної громади на різних рівнях: у сферах освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, енергетики, громадського транспорту, питаннях громадської безпеки тощо за рахунок посилення їх цифрової спроможності. Мова йде про впровадження нових, цифрових процесів та сучасних технологічних рішень, поширення мережевих комунікацій, оволодіння цифровими інструментами.

Позитивними сторонами цифровізації територіальної громади є:

  • широке використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для досягнення необхідного рівня ефективності та результативності;
  • можливість прийняття ефективних управлінських рішень;
  • зменшення корупційних ризиків на всіх рівнях і за всіма напрямами;
  • зростання рівня цифрової грамотності населення громади;
  • процес контролю і прозорості.

Посилення цифрової спроможності територіальної громади – це процес створення електронних сервісів для більш ефективних управлінських рішень та надання якісних послуг в середині громади.

“Цифрову” громаду складають громадяни, які розуміють важливість впровадження цифрових технологій та інновацій, що полегшуватимуть життя та покращуватимуть і розвиватимуть громаду. Це постійний діалог між органами влади і мешканцями, який допомагає визначати пріоритети розвитку та вирішувати проблеми. А цифрові технології та інструменти роблять вказаний процес простішим та доступнішим.

Рівень використання цифрових технологій стає безпосереднім чинником впливу на підвищення ефективності місцевого самоврядування, конкурентоспроможності та економічного розвитку громади.

Основними проблемами розвитку інформатизації в громаді є:

  • нерівномірність забезпечення можливості доступу населення до комп’ютерних і телекомунікаційних засобів, поглиблення «цифрової нерівності» між окремими місцевостями, галузями економіки та різними верствами населення;
  • істотний дисбаланс у розвитку інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури і ступеня інтеграції цієї інфраструктури у основні ділові процеси громади;
  • нерозвиненість місцевих цифрових послуг для громадян і організацій;
  • низький рівень цифрової грамотності і готовності населення до використання інформаційно-комунікаційних технологій.
  1. Ключові досягнення виконання Програми інформатизації та цифровізації Перемишлянської міської територіальної громади на 2022-2024 роки

Програма інформатизації та цифровізації Перемишлянської міської територіальної громади на 2022-2024 роки була розроблена Виконавчим комітетом Перемишлянської міської ради та затверджена рішенням Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради від 27 липня 2022 року № 143 (зі змінами).

Протягом 2022-2024 років було реалізовано такі заходи програми:

  • запровадження системи електронного документообігу в Перемишлянській міській територіальній громаді та підключення до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади на умовах співфінансування;
  • супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу системи електронного документообігу в органах публічної влади.

Впродовж 2023-2024 років у Перемишлянській міській раді було впроваджено систему електронного документообігу DocNet Megapolis, що дозволило прискорити роботу працівників, а також це вплинуло на підвищення виконавської дисципліни та зменшення витрат на паперовий документообіг. Запровадження цієї системи дозволяє усунути такі проблеми, як втрата документів чи відсутність чіткої відповідальності за їх обробку, підвищити ефективність взаємодії між територіальними громадами та органами влади, забезпечити надійність обробки та зберігання інформації.

Також у 2024 році Перемишлянська міська рада сприяла у наближенні адміністративних послуг до громадян шляхом створення виїзного мобільного кейсу до жителів,  які за станом здоров’я не можуть відвідати ЦНАП. Створено віддалені робочі місця у старостинських округах, а також робоче місце для громадян у ЦНАП.

Продовжуємо працювати над тим, щоб забезпечити якість, комфорт та доступність адміністративних послуг для всіх мешканців нашої громади! Це важливий крок для того, щоб наблизити послуги до людей у їхніх домівках.

2. Стан забезпечення цифрової інфраструктури в регіоні

Покриття населених пунктів у Перемишлянській громаді доступом до фіксованого інтернету складає 83%, ще 10% це хутори, де немає доступу до фіксованого інтернету. Це свідчить про високий рівень розвитку цифрової інфраструктури в регіоні, що дозволяє забезпечувати більшість мешканців стабільним доступом до сучасних комунікаційних послуг, навіть у частині віддалених населених пунктах.

На території Перемишлянської громади організовано та працює 8 пунктів незламності, з яких 5 облаштовано у комунальних закладах, де встановлено генератори та забезпечено інтернет-зв'язок, в одному з пунктів незламності, встановлено Starlink для забезпечення стабільного інтернет-зв’язку у разі виникнення проблем з живленням тих чи інших інтернет-провайдерів. Один пункт незламності розташований у адмінбудівлі 20 державної пожежно-рятувальної частини головного управління державної служби україни з надзвичайних ситуацій у львівській області, та ще 2 розташовані у будівлях приватної власності.

Враховуючи графіки знеструмлень та постійну необхідність забезпечення альтернативним живленням мережі мобільного зв'язку у 2024 році усіма операторами активно проводиться заміна старих акумуляторів на нові та більш потужні.

3. Стан цифрової інфраструктури в органах публічної влади

За результатами проведеної інвентаризації у 2024 році було встановлено, що на балансі Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради перебуває 85 одиниць комп’ютерної техніки, 65 відсотків техніки є застарілою з якої 8% повністю зношеної. При цьому, загальна кількість сучасної техніки є меншою за штатну чисельність працівників.

При проведенні аналізу забезпеченості комп’ютерною технікою Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради виявлено низку проблем, які суттєво впливають на ефективність роботи. Значна частина техніки перебуває у критичному стані через проблеми з жорсткими дисками, слотами пам’яті та батареями, що повністю втратили свою автономність. Це створює ризик виходу техніки з ладу, загрожуючи наданню публічних послуг, реалізації місцевих проєктів та виконанню делегованих повноважень Перемишлянській міській раді та її структурним підрозділам.

У підсумку, ситуація із забезпеченістю комп’ютерною технікою та сучасними умовами праці вимагає покращення. Оновлення застарілої техніки та створення сучасних просторів для роботи сприятиме підвищенню продуктивності працівників, стабільному функціонуванню державних сервісів і розвитку цифрових ініціатив у регіоні.

  1. Стан впровадження системи е-документообігу у
    Перемишлянській міській раді
    Відповідно до рішення Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради від 22.03.2023 № 62 «Про затвердження Порядку роботи в системі електронного документообігу Перемишлянської міської ради та її виконавчих органів» введено у промислову експлуатацію СЕД «Megapolis.DocNet» у структурних підрозділах та старостинських округах.
    Основними задачами СЕД «Megapolis.DocNet» є оптимізація та модифікація комп'ютерної підтримки процесів документообігу, а саме автоматизація процесів підготовки, узгодження та виконання наступних документів: вхідні документи; вихідні документи, звернення громадян та договори.
    Впровадження електронного документообігу у громаді покращило якість послуг для громадян, підвищило оперативність розгляду звернень і запитів, а також збільшило задоволеність мешканців.
  2. Розвиток надання публічних послуг

Центр надання адміністративних послуг пропонує 389 видів адміністративних послуг, зокрема: реєстрація місця проживання; реєстрація актів цивільного стану; послуги «ЄМалятко»; соціальні та місцеві послуги; земельні питання; реєстрація нерухомості та бізнесу; послуги архітектури та містобудування.

У Перемишлянській територіальній громаді запрацював сервіс «Мобільний адміністратор». Відтепер, адміністратори Центру надання адміністративних послуг здійснюють виїзди по всій Перемишлянській територіальній громаді не рідше одного разу в тиждень. Даною послугою можуть скористатися: особи, які досягли 80-річного віку; особи з інвалідністю І групи а також ті, хто має обмеження щодо мобільності (наприклад, особи на протезах, з порушенням зору, які користуються білою тростиною, або пересуваються на інвалідних візках); військовослужбовці та особи, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні у комунальних медичних закладах громади та потребують стороннього догляду.

Також у 13 старостинських округах створені віддалені робочі місця адміністратора ЦНАП, де старости забезпечують надання базових груп послуг, що достатньо зручно мешканцям віддалених населених пунктів громади. Рівень доступу працівників ЦНАПу Перемишлянської територіальної громади до реєстрів (територіальної громади, актів цивільного стану, бізнесу, нерухомості,  будівництва, соціальної сфери, земельних питань тощо) є достатнім  для надання якісних послуг.

Станом на 1 грудня 2024 року динаміка підключення працівників ЦНАПу та ВРМ за останні 3 роки суттєво зросла та становить:

  • реєстр територіальної громади - 6 ЦНАП та 12 ВРМ;
  • державний реєстр актів цивільного стану громадян - 6 ЦНАП та 12 ВРМ;
  • інформаційна система «Соціальна громада» - 6 ЦНАП та 12 ВРМ;
  • єдина інформаційна система соціальної сфера - 6 ЦНАП та 12 ВРМ;
  • державний земельний кадастр - 5 ЦНАП;
  • єдина державна електронна системи у сфері будівництва - 6 ЦНАП;
  • єдиний державний реєстр юридичних і фізичних осіб та ГО - 6 ЦНАП;
  • реєстр нерухомого майна - 6 ЦНАП.
  1. Розвиток сфери відкритих даних
    Перемишлянська міська рада активно розвиває сферу відкритих даних.
    У 2024 році Перемишлянська міська рада приєдналась до Міжнародної хартії відкритих даних. Ця ініціатива дозволила громаді затвердити плани розвитку сфери відкритих даних, нормативні документи, що регулюють сферу відкритих даних, визначити відповідальних осіб за публікацію наборів відкритих даних, отримати доступ до Місцевого порталу відкритих даних Львівщини та розпочати публікацію наборів відкритих даних, відповідно до законодавства.
    Відповідальні особи регулярно беруть участь у нарадах та навчаннях щодо підвищення компетенції у сфері відкритих даних.
  2. Інформатизація сфери охорони здоров’я
    Одним із основних завдань у галузі охорони здоров’я є забезпечення доступу закладу охорони здоров’я до швидкісного Інтернету. На сьогодні КНП ЦПМСД Перемишлянської міської ради та КП Перемишлянська ЦРЛ підключені до мережі Інтернет.
    У зв’язку із проведенням медичної реформи, у закладах впроваджено медичну інформаційну систему «Helsi», що дозволяє якісно та оперативно звітувати перед Національною службою охорони здоров’я України, а також пришвидшувати документообіг в межах закладу. Також КП Перемишлянська ЦРЛ працює в інформаційній системі «Doctor Eleks».
    Інформатизація сфери охорони здоров’я станом на сьогодні здійснюється у таких напрямках: інтеграція з Дією, що дозволяє пацієнтам та відвідувачам використовувати свої цифрові документи; використання в поточній діяльності політику інформаційної безпеки; використання в роботі системи електронного документообігу, що під’єднана до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади.
    Враховуючи вищенаведене, першочерговими заходами в частині інформатизації сфери охорони здоров’я є: інформатизація закладу та забезпечення достатнім рівнем цифрових інструментів для надання якісних послуг населенню, в тому числі через телемедицину; навчання працівників основам кіберзахисту та кібергігієни; розвиток та впровадження цифрових рішень для підвищення ефективності управління в сфері охорони здоров’я.
  3. Інформатизація сфери освіти
    Перемишлянська територіальна громада активно впроваджує цифровізацію в освітній сфері. Цифровізація освіти є важливим напрямом розвитку громади. Завдяки ініціативам Міністерства цифрової трансформації України, педагогічні працівники громади мають можливість підвищувати свою цифрову спроможність.
    Важливим етапом цифровізації стало впровадження електронних журналів та щоденників. У 2023/2024 навчальному році цей інструмент було запроваджено у 100% закладах загальної середньої освіти Перемишлянської громади. Електронні щоденники не лише зменшують адміністративне навантаження на вчителів, але й надають батькам можливість оперативно відстежувати успішність своїх дітей, роблячи освітній процес прозорішим і зручнішим для всіх учасників.
    Наступним важливим досягненням стало впровадження у 2024 році сервісу Cisco Umbrella в усіх школах громади. Це рішення забезпечує учням та вчителям захист від кібератак, блокуючи доступ до небезпечних ресурсів і захищаючи дані від потенційних загроз. Cisco Umbrella став невід’ємною складовою безпечного цифрового середовища, яке сприяє ефективному навчанню та роботі в умовах цифрової епохи.
  4. Інформатизація сфери культури

Українська культура – це передусім наша мова, традиції, звичаї, архітектура, мистецтво та ремесла. Усе це формувало українську культуру протягом століть та стало важливою частиною світової культури. Українці взаємодіють з людьми із інших країн, обмінюються ідеями та традиціями. Це робить нашу культуру різноманітною та відкритою для інновацій. Поширення української культури - це не лише збереження та продовження наших традицій, але й спосіб покращити взаєморозуміння та об’єднати різні соціальні світи. Культура - це ключ до збереження національної ідентичності.

Зараз, як ніколи, важлива координація зусиль між державними установами, громадськими організаціями та міжнародними партнерами для захисту та відновлення нашої культури.

В сучасному світі технологічні можливості відкривають широкі перспективи для популяризації та збереження культурної спадщини.

Головними завданнями інформатизації сфери культури є збереження інформації про пам’ятки матеріальної і духовної культури, архівні документи, забезпечення швидкого доступу до вітчизняних і світових досягнень культури.

З цією ж метою використовуються комп’ютерні інформаційні системи для збереження та поширення культури місцевого краю, в тому числі створюючи

електронні копії культурного надбання Перемишлянського краю. Завдяки комп’ютерним комунікаціям культурна спадщина стає доступною для сучасних та майбутніх поколінь.

Перемишлянська територіальна громада активно впроваджує цифровізацію в культурній сфері, а саме:

  • Створено сайт «Культурна спадщина», де висвітлюється інформація про населений пункт, зразки пісенної творчості, а також про визначні постаті, що залишили вагомий внесок в розвиток рідного краю.
  • Діє сторінка відділу культури Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради у фейсбуці, на якій інформується про проведені заходи в закладах культури Перемишлянської громади. Також кожен заклад культури має свою сторінку у фейсбуці, на якій висвітлюється робота кожного закладу.
  • Враховуючи воєнний стан, відділ культури Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради проводить фестивалі та огляди в режимі онлайн. Також впроваджено проведення онлайн екскурсій в КЗ Історико-краєзнавчий музей м.Перемишляни.
  • Учасники аматорських колективів, учні музичної школи , активні читачі бібліотек беруть участь в обласних, регіональних, Всеукраїнських та міжнародних дистанційних конкурсах.
  • КЗ Історико-краєзнавчий музей м.Перемишляни зберігається 955 музейних предметів: 784 – основний фонд, 171 – науково – допоміжний фонд. Протягом року експонуються 542 предмети основного фонду. КЗ Історико-краєзнавчий музей м. Перемишляни зареєстрований у системі Реєстру музейного фонду України. Через програмні складнощі та специфіку фондів, які зберігає музей КЗ ІКМ очікує на внесення даних до систем Реєстру музейного фонду.
  1. Інформатизація у сфері забезпечення правопорядку

У межах виконання обласної комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021–2025 роки реалізуються заходи, спрямовані на посилення матеріально-технічного забезпечення правоохоронних органів Львівщини.

З метою своєчасного та оперативного оповіщення населення про виникнення небезпеки на території Перемишлянської громади встановлено автоматизовані системи оповіщення, БОУ-300, БОУ- 400, С-40 та 23 системи Велес-90, всі системи оповіщення забезпеченні джерелами резервного живлення. Крім цього 78% населення громади охоплено оповіщенням.

Також, створено матеріально-технічний резерв для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків, який складається з паливо-мастильних матеріалів (бензин А-92-500 літрів, ДП – 1000 літрів) та засобів індивідуального захисту органів дихання (респіраторів) в кількості 4000 (три тисячі) штук.

Для протидії блекаутам на території громади комунальні установи та організації забезпечені генераторами різної потужності, зокрема:

  • КП «Перемишлянська ЦРЛ» забезпечена 8 генераторами (найпотужніший 150кВт);
  • КП «Перемишляниводоканал» забезпечений 3 генераторами на подачу води – 132 кВт;
  • водовідведення – 65 кВт;
  • відділ освіти молоді та спорту – 15 генераторів (найпотужніший 25 кВт).
  1. Розвиток Геоінформаційної системи містобудівного кадастру (GIS)

Геоінформаційна система містобудівного кадастру (GIS) є інтегрованою платформою, що поєднує цифрові інструменти для збереження, обробки та надання доступу до геопросторових даних, метаданих та публічних ресурсів у сфері містобудування. Ця система забезпечує ефективну взаємодію з національними реєстрами та базами даних, сприяючи прозорому управлінню територіальним розвитком.

У рамках програми інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки особливу увагу приділено наступним напрямкам:

Інтероперабельність даних з національними системами:

  • Єдина державна електронна система у сфері будівництва (ЄДЕССБ);
  • Єдиний державний реєстр будівель та споруд (ЄДРА);
  • Національна інфраструктура геопросторових даних (НІГД);
  • Державний містобудівний кадастр (ДМБК);
  • Державний земельний кадастр (ДЗК).
  1. Висвітлення роботи Перемишлянської міської ради та її структурних підрозділів в цифровому просторі та залучення громадян до участі

Одним із ключових напрямів інформатизації є забезпечення відкритості діяльності Перемишлянської міської ради. Для цього активно використовуються цифрові платформи та засоби комунікації, що сприяють інформуванню громадськості та залученню мешканців до ухвалення рішень.

Інформаційна діяльність Перемишлянської міської ради висвітлюється через офіційний веб сайт, який містить актуальну інформацію про діяльність ради, проєкти рішень, бюджети, оголошення та звіти. Також ведеться сторінка у соціальній мережі Facebook, де публікуються новини, повідомлення про важливі події, фото та відеоматеріали.

Перемишлянська міська рада активно співпрацює з регіональними та місцевими ЗМІ.

Завдяки такій комплексній комунікаційній стратегії Перемишлянська міська рада зміцнює довіру до влади, підвищує рівень відкритості та забезпечує прозоре ухвалення рішень.


IV. МЕТА, ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ТА ЗАВДАННЯ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
ТЕРИТОРІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Метою Програми є покращення ефективності управління та підвищення рівня якості життя в громаді, підвищення рівня доступності цифрових сервісів і послуг для громадян, усунення людського фактору та корупційних ризиків в наданні публічних послуг та формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій. Сприяння соціально-економічному розвитку громади шляхом упровадження сучасних та перспективних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, створення умов для модернізації інформаційної інфраструктури.

Головне завдання Програми – проведення цифровізації, інформатизації та цифрової трансформації в актуальних напрямках та сферах, які відповідають потребам мешканців та соціально-економічному розвитку громади.

Пріоритетними напрямами Програми є:

1. Нормативно-правове, організаційне та методичне забезпечення програми інформатизації:

  • розробка нормативно-правових та технічних документів, методичних рекомендацій щодо організації виконання завдань Програми;
  • організації цифрових робочих місць для посадових осіб;
  • організації захисту інформаційної інфраструктури;
  • організація навчання посадових осіб з питань цифрових навичок та компетенцій в частині використання цифрових інструментів в управлінській діяльності.

2. Розвиток цифрової інфраструктури громади:

  • розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної інфраструктури (мережі) на всій території громади;
  • забезпечення покриття мережею Інтернет об’єктів соціальної інфраструктури та об’єктів, що надають публічні сервіси та послуги на території громади;
  • співпраця з міжнародними організаціями, донорами, фондами розвитку тощо у сфері розвитку та покращення цифрової інфраструктури громади.

3. Інформатизація публічного управління в громаді:

  • вдосконалення цифрової інфраструктури громади;
  • придбання засобів інформатизації;
  • розширення системи електронного документообігу;
  • навчання суб’єктів всіх форм власності щодо роботи з новими цифровими сервісами та послугами;
  • наближення центрів надання адміністративних послуг до мешканців;
  • підвищення рівня якості обслуговування в ЦНАПах;
  • розвиток та підтримка веб порталу;
  • застосування цифрових рішень для створення безбар’єрного простору;
  • продовження роботи з відкритими даними в територіальній громаді;
  • підвищення прозорості роботи органів публічної влади шляхом використання цифрових інструментів;
  • забезпечення технічного захисту інформації в інформаційно- телекомунікаційних системах та об’єктах інформаційної діяльності;
  • розвиток цифрових навичок публічних службовців, в тому числі щодо кібергігієни.

4. Інформатизація сфер життєдіяльності регіону

Охорона здоров’я:

  • інформатизація медичних установ та забезпечення їх достатнім рівнем цифрових інструментів для надання якісних послуг населенню;
  • навчання працівників медичної галузі цифровим навичкам та вмінню працювати з цифровими системами;
  • участь в обласній програмі розвитку телемедицини.

Культура:

  • забезпечення рівного доступу до культурного фонду громади шляхом його оцифрування та оприлюднення на цифрових майданчиках;
  • захист культурного фонду шляхом оцифрування;
  • впровадження цифрових рішень для покращення культурної освіти мешканців, в тому числі задля цілей патріотичного виховання;
  • впровадження цифрових рішень задля підвищення рівня споживання національного та локального культурного продукту, його популяризації;
  • використання цифрових рішень в досягненні інших цілей, які будуть визначені в стратегії розвитку сфери культури області.

Розвиток цифрових навичок мешканців громади:

  • популяризація порталу «Дія. Цифрова освіта» серед мешканців, як інструменту самоосвіти;
  • використання наявної в громаді соціальної інфраструктури для проведення семінарів, тренінгів, гуртків з метою поліпшення цифрових навичок мешканців.

V. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Програма інформатизації формується як складова частина Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025-2027 роки і спрямовується на раціональне використання науково-технічного та промислового потенціалу, матеріально-технічних і фінансових ресурсів для створення сучасної інформаційної інфраструктури в інтересах вирішення комплексу поточних та перспективних завдань розвитку територіальної громади.

Реалізація Програми здійснюватиметься із дотриманням таких основних принципів:

  • узгодженість пріоритетів інформатизації з основними напрямами програм соціально-економічного розвитку області та України в цілому;
  • координація з розробленими і такими, що реалізуються, державними, міжгалузевими, галузевими програмами інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів і об’єктів робіт;
  • спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;
  • випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг;
  • створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань Програми інформатизації;
  • перерозподіл та концентрація ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом територіальної громади, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Обсяг коштів визначається щорічно в рішенні Перемишлянської міської ради про бюджет територіальної громади.

VІ . ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Нагляд за формуванням і виконанням Програми, оцінку якості виконання завдань (робіт) здійснює управління з питань цифрового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.

Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів – головний розпорядник коштів – Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради.

VIІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ГРОМАДИ

Успішна реалізація заходів Програми буде мати безпосередній позитивний вплив як на загальний соціально-економічний розвиток громади, так і на його конкретні аспекти, зокрема:

  • забезпечення доступу громадян і бізнесу до якісних та зручних публічних послуг без корупційних ризиків;
  • розвиток інформаційно-телекомунікаційного середовища та цифрової інфраструктури громади;
  • формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій;
  • розширення доступу та можливостей людей для безпечного та ефективного використання Інтернету як для особистого розвитку, так і для ведення власної справи шляхом покращення цифрових навичок;
  • отримання громадянами якісно нового рівня послуг у сферах освіти, охорони здоров’я тощо;
  • розвиток і впровадження актуальних європейських норм і стандартів інформатизації у всіх сферах життєдіяльності громади;
  • сприяння інтеграції громади в сучасне цифрове та інноваційне суспільство.

Виконання заходів Програми має забезпечити:

  • розширення мережі широкосмугового доступу до Інтернету;
  • впровадження систем захисту інформації згідно з чинним законодавством та діючими європейськими стандартами;
  • використання ліцензійного програмного забезпечення з актуальною підтримкою та оновленнями на сучасних технічних і апаратних засобах, зданих повноцінно та оперативно вирішувати покладені на них задачі в органах публічної влади та об’єктах соціальної інфраструктури;
  • створення єдиного безпечного цифрового інформаційно-культурного простору для задоволення потреб жителів та гостей громади;
  • впровадження у діяльність структурних підрозділів сучасних засобів та методів збирання, накопичення, оброблення і використання інформації, необхідної для задоволення соціальних та інформаційних потреб населення, а також прийняття обґрунтованих рішень громади;
  • підвищення цифрової грамотності та культури населення;
  • реалізацію проєктів на базі цифрових технологій в сфері освіти, охорони здоров’я та культури;
  • впровадження та удосконалення систем електронного документообігу.

Додаток 1 Ресурсне забезпечення Програми інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 – 2027 роки

Додаток 2 Перелік завдань, проектів, заходів Програми інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025-2027 роки

Додаток 3 Перелік індикаторів виконання Програми інформатизації «Цифрова Перемишлянщина» на 2025 - 2027 роки