ПРОЄКТ
Україна
ПЕРЕМИШЛЯНСЬКА МІСЬКА РАДА
Львівського району Львівської області
ХLІІІ позачергова сесія VІІІ скликання
РІШЕННЯ
від __________ 2025 року №
Про внесення змін до рішення ХХХVІІ сесії
VІІІ скликання Перемишлянської міської
ради від 20 грудня 2024 року № 4491 «Про
затвердження Комплексної програми розвитку
вторинної медико-санітарної допомоги (підтримка
КП Перемишлянська ЦРЛ) на 2025 рік»
З метою створення умов для розвитку та функціонування ефективної вторинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини, впровадження пацієнт-орієнтованої моделі надання вторинної медичної допомоги, забезпечення фінансової стійкості закладу, враховуючи висновки постійних комісій Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі, та з питань культури, освіти, медицини, роботи з молоддю, спорту, духовного відродження, патріотичного виховання, відповідно до Бюджетного кодексу України, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ст. 47, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Перемишлянська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення ХХХVІІ сесії VІІІ скликання Перемишлянської міської ради від 20 грудня 2024 року № 4491 «Про затвердження Комплексної програми розвитку вторинної медико-санітарної допомоги (підтримка КП Перемишлянська ЦРЛ) на 2025 рік», виклавши додаток до рішення в новій редакції (додається).
2. Визначити загальний бюджет програми у розмірі – 47300,0 тис. грн.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі (Гуменюк Б. С.), з питань культури, освіти, медицини, роботи з молоддю, спорту, духовного відродження, патріотичного виховання (Горлатий О. М.) та Репету Р. П. заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
Міський голова Олександр ЗОЗУЛЯ
Додаток
до рішення XLІII позачергової сесії
VIII скликання
Перемишлянської міської ради від 11 липня 2025 року №
Комплексна програма
розвитку вторинної медико-санітарної допомоги
(підтримка КП Перемишлянська ЦРЛ)
Перемишлянської міської ради
на 2025 рік
Розробник програми: Комунальне підприємство Перемишлянська центральна районна лікарня Перемишлянської міської ради.
Відповідальні за реалізацію: Комунальне підприємство Перемишлянська центральна районна лікарня Перемишлянської міської ради, відділ бухгалтерського обліку та господарської діяльності КП Перемишлянської ЦРЛ
Термін реалізації: 2025 рік
Бюджет програми: 47300,0 тис. грн.
Джерела фінансування: кошти міського бюджету, інші надходження
ЗМІСТ
- Загальна частина
- Проблеми вторинної медико-санітарної допомоги, на розв’язання яких спрямована Програма
- Мета Програми
- Шляхи та способи розв’язання проблеми
- Очікувані результати
- Ризики в процесі виконання Програми
- Моніторинг і оцінювання стану реалізації Програми
- Паспорт Програми
- Перелікзаходів,відповідальнівиконавці,обсягифінансування Програми
- Загальна частина
«Комплексна програма розвитку та підтримки вторинної медико–санітарної допомоги КП Перемишлянської ЦРЛ Перемишлянської міської ради на 2025 рік (далі – Програма) розроблена на підставі Конституції України, Законів України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна – 2020», постанов Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 955 «Про затвердження програми надання громадянам гарантованої державної безоплатної медичної допомоги», від 02.03.2016 № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики», від 28.03.2018 № 391 «Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення», розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 1013-р «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я», наказів Міністерства охорони здоров’я України від 29.07.2016 № 801 «Про затвердження Положення про центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та положень про його підрозділи», від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження Порядку надання первинної та вторинної медичної допомоги».
Програма розроблена з метою подальшого розвитку та модернізації вторинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини та її профілактичної спрямованості шляхом формування, збереження і зміцнення здоров’я людей, раннього виявлення захворювань та їх ефективного лікування. Програма передбачає цільове першочергове фінансування заходів, які мають значний вплив на вирішення найважливіших проблем розвитку вторинної медичної допомоги населенню на засадах сімейної медицини. - Проблеми вторинної медико-санітарної допомоги на розв’язання яких спрямована програма
Громадяни України незалежно від місця проживання мають право на отримання в усіх лікувально-профілактичних закладах системи охорони здоров’я гарантований рівень медичної допомоги, який визначений постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 року № 955 «Про затвердження програми надання громадянам гарантованої державної безоплатної медичної допомоги». Однак, на сьогодні медичне обслуговування не дає можливості кожному громадянину реалізувати своє, гарантоване статтею 49 Конституції України, право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Згідно цієї ж статті, держава зобов’язана створювати умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.
Водночас, якість роботи закладів охорони здоров’я та їх кадрове забезпечення не завжди відповідає сучасним вимогам та потребам мешканців сільських територій. Причинами такого стану справ є, насамперед, нестача належно обладнаних приміщень, відсутність достатньої кількості медикаментів і транспортних засобів, а також дефіцит кваліфікованих медичних кадрів.
Ситуація ускладнюється і тим, що випускники медичних університетів украй неохоче погоджуються працювати у сільській місцевості, а держава упродовж тривалого періоду часу виявляється не спроможною розробити дієві механізми вирішення цієї проблеми.
На території Перемишлянської міської ради функціонує КП Перемишлянська ЦРЛ, в якій є: лікарня, поліклініка, які обслуговують 23787 жителів громади. Загальною проблемою для всіх закладів є низький рівень матеріально-технічної бази, що не відповідає табелям оснащення, затверджених наказами МОЗ України. Зокрема, відсутні електрокардіографи, потребують заміни меблі, медичне обладнання та інструментарій.
Потребують повного капітального ремонту системи водопостачання та водовідведення в поліклінічному відділенні лікарні; встановлення пандусу і ремонт в приймальному відділенні; ремонт інфекційного відділення; встановлення ліфта в хірургічному відділенні.
На території Перемишлянської міської ради проживає 3 хворих з хронічною нирковою недостатністю, які отримують програмний гемодіаліз на базі Львівської обласної лікарні. Це люди, які змушені за станом здоров’я тричі на тиждень проходити процедуру гемодіалізу, тобто підключення до апарату штучної нирки. На державному рівні пільги на безоплатний проїзд цій категорії громадян не передбачені. Вони втратили можливість забезпечити собі більш достойне життя у суспільстві, що значною мірою позначається як на моральній, так і матеріальній сторонах.
Для поліпшення надання медичної допомоги сільському населенню, особливо людям пенсійного віку, особам з обмеженими можливостями під час виїздів у села необхідно забезпечити лікарів спеціальним портативним обладнанням для підвищення якості медичних послуг.
Існуючі проблеми охорони здоров»я є непростими для вирішення,мають багатоаспектний комплексний характер, що обумовлює необхідність оновлення підходів до охорони здоров»я, розробки і реалізації нових стратегій та програм.
Відмічається зростання загального тягаря хвороб. Виникає занепокоєння тенденції до погіршення стану здоров»я дорослого населення та молоді, збільшення частоти хвороб серцево-судинної системи, соціально значущих хвороб, онкологічних захворював, неінфекційних захворювань.
Зростання захворюваності населення відбувається внаслідок поширення чинників ризику, зокрема тютюнопаління, зловживання алкоголем і вживання наркотиків, передусім серед осіб молодого віку.
Поширення захворювання на туберкульоз зумовлено соціально- економічними та медичними факторами, зокрема зниженням рівня життя населення та наявністю значної кількості хворих осіб, що перебувають у місцях позбавлення волі, недостатнім фінансуванням протитуберкульозних заходів, поширенням хіміорезистентного туберкульозу та ВІЛ-інфекції.
На сьогоднішній день єдиним дієвим способом, раннього виявлення туберкульозу у дітей та підлітків, який підходить для масового скринінгу та є високочутливим, являється проведення специфічного діагностичного тесту - туберкулінодіагностики. Зазначене обстеження проводиться згідно з вимогами «Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги щодо туберкульозу», затвердженого наказом МОЗ України від 21.12.2012 № 1091 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі» щорічно (проба Манту з 2 ТО) практично здоровим дітям, у першу чергу – у групах ризику захворювання на туберкульоз.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» поставки медичних імунобіологічних препаратів для проведення профілактичних щеплень, включених до календаря щеплень, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а для проведення щеплень за епідемічними показаннями – за рахунок коштів місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством. Зважаючи на відсутність закупівель туберкуліну за кошти державного бюджету та наявну епідемічну ситуацію у місті щодо захворюваності на туберкульоз, закупівля імунобіологічного препарату туберкуліну здійснюється за кошти місцевих бюджетів.
Своєчасна закупівля препарату у рамках дії цільової програми дає змогу вчасно діагностувати інфікування дітей туберкульозною інфекцією та відповідно попередити розвиток у них тяжких форм туберкульозу.
Фінансування робіт з виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель буде проводитись за рахунок бюджетних коштів.
Наразі у світі склалася надзвичайна ситуація, пов’язана з виникненням пандемії COVID-19 у світі та епідемії в Україні.
Запровадження обмежувальних заходів під час карантину не підпадає на діяльність закладів охорони здоров’я, вони працюють у штатному режимі, що передбачає дотримання посилених санітарно-гігієнічних норм, забезпечення працівників засобами індивідуального захисту, забезпечення наявності дезінфікуючих засобів. - Мета програми
Метою Програми є об’єднання зусиль міської ради, виконавчої влади, керівників підприємств, установ, організацій, що здійснюють діяльність на території Перемишлянської міської ради в напрямку модернізації вторинної медицини для покращення якості та тривалості життя жителів громади, збереження та зміцнення здоров»я мешканців, підвищення ефективності зоходів, спрямованих на профілактику захворювань, зниження рівнів захворюваності, інвалідності , підвищити доступ населення до якісної медичної допомоги, модернізації та зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, оснащення їх необхідним медичним обладнанням, комп′ютерною технікою, автотранспортом, поліпшення умов праці медичних працівників, що допоможе зниження рівня смертності та покращення показників здоров’я населення та лікарів КП Перемишлянської ЦРЛ. Метою програми також є забезпечення інвентаризації земельних ділянок під об’єктами нерухомого майна закладів охорони здоров’я, для оформлення прав цих закладів на земельні ділянки і передачі прав користування ними в оперативне управління. При виконанні програми наявність правовстановлюючих документів на земельні ділянки забезпечить прозорість та ефективність у використанні майна, та убезпечить громаду від його незаконного відчуження. У зв’язку із складною ситуацією по Україні, та і на території громади, забезпечити діяльність центру вторинної медико-санітарної допомоги та зберегти життя і здоров’я жителів громади і медичних працівників зокрема.
Здійснення заходів Програми місцевих стимулів для медичних працівників із залученням на ці заходи коштів з бюджету Перемишлянської міської територіальної громади.
Створення належних умов праці медичних працівників.
Підготовка і перепідготовка медичних працівників, постійне підвищення їх професійного рівня. - Шляхи та способи розв’язання проблеми
- Загальна частина
- Забезпечити фінансування в межах місцевого бюджету на придбання закладу охорони здоров’я сучасного енергоефективного медичного обладнання та спеціалізованого автотранспорту згідно рекомендованих нормативів;
- сприяти розвитку міжнародного співробітництва та партнерства з метою вивчення та запровадження в діяльність КП Перемишлянської ЦРЛ Перемишлянської міської ради кращого світового досвіду організації вторинної медико-санітарної допомоги на засадах медицини;
- проводити туберкуліндіагностику серед дітей;
- інформувати громадськість про доцільність змін у діяльності охорони здоров’я;
- закупівля тестів на виявлення антигенів вірусу різних типів грипу та коронавірусу;
- довіз хворих з хронічною нирковою недостатністю, що отримують програмний гемодіаліз, у відділення гемодіалізу Львівської обласної лікарні;
- закупівля засобів індивідуального захисту, дезінфікуючих засобів, мийних засобів, засобів догляду за руками тощо;
- створення медичним працівникам умов та заохочення до праці, за якими закріплене населення, до пацієнта.
- Очікувані результати
Виконання поставлених завдань дасть змогу досягти в громаді поставленої мети за визначеними індикаторами:
- підвищити ефективність роботи закладу охорони здоров’я з метою подолання несприятливих демографічних тенденцій;
- збільшити питому вагу медичної допомоги, що надається лікарями – щороку на 7 – 10%;
- сформувати систему надання населенню високоякісної медичної допомоги на засадах сімейної медицини, що забезпечить зменшення потреби населення у дорогих видах медичної допомоги, в т.ч. стаціонарної;
- створити умови для реалізації принципу організації та координації лікарем загальної практики – сімейним лікарем – скерування для надання пацієнтам вторинної спеціалізованої та стаціонарної медичної допомоги;
- покращити ранню діагностику захворювань серцево-судинної системи, онкології, що знизить показники смертності і інвалідності від даної патології;
- забезпечення збереження та подальше зміцнення матеріально-технічної бази, її модернізація;
- покращити оснащення закладів загальної практики – сімейної медицини відповідно рекомендованих табелів оснащення та нормативів;
- створення передумов для дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів;
- додатково залучити фахових та молодих спеціалістів для роботи у КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради;
- підвищити ефективність роботи лікарів, середнього медичного персоналу у медичному закладі.
- Ризики в процесі виконання Програми
В процесі виконання програми можуть виникнути наступні ризики та можливі перешкоди:
- економічна дестабілізація і як результат зменшення надходжень до бюджету;
- недостатній обсяг фінансування на реалізацію програм та заходів;
- загроза або небезпека виникнення невдач у тій чи іншій діяльності, небезпека виникнення несприятливих наслідків, зміна зовнішнього середовища;
- відсутність альтернативних джерел фінансування.
- Моніторинг і оцінювання стану реалізації Програми
Реалізація заходів, передбачених Програмою, покладається на КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради. Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, здійснюватиме Перемишлянська міська рада з наданням відповідної інформації. КП Перемишлянської ЦРЛ щороку звітуватиме перед Перемишлянською міською радою про хід виконання Програми.
Додаток
до Програми
Завдання та заходи
Комплексної програми розвитку вторинної медико–санітарної допомоги
(підтримка КП Перемишлянська ЦРЛ) Перемишлянської міської ради на 2025 рік
№ з/п | Перелік заходів | Термін вико-нання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовані обсяги фінансування (тис. грн) | Очікуваний результат | |
Всього | 2025 | ||||||
1 | Оплата комунальних послуг та енергоносіїв | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 14600,0 | 14600,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
2 | Пільгова пенсія | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 550,0 | 550,0 | Забезпечення соціального захисту працівників підприємства |
3 | Медикаменти (військкомат) | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 150,0 | 150,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
4 | Дитяче харчування | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 100,0 | 100,0 | Забезпечення якісного обслуговування жителів громади |
5 | Відшкодування вартості лікарських засобів та лікувальне харчування за безкоштовними та пільговими рецептами | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 1700,0 | 1700,0 | Забезпечення якісного медичного обслуговування пацієнтів |
6 | Зубопротезування учасників, які приймали участь в бойових діях та для сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 600,0 | 600,0 | Забезпечення якісного медичного обслуговування пацієнтів |
7 | Придбання медичного обладнання та діагностичної апаратури | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 25000,0 | 25000,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
8 | Капітальні видатки | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 1400,0 | 1400,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
9 | Оплата послуг | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 300,0 | 300,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
10 | Видатки на харчування | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 500,0 | 500,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
11 | Стимулюючі виплати працівникам лікарні | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 1970,0 | 1970,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
12 | Нарахування на стимулюючі виплати | 2025 | КП Перемишлянська ЦРЛ Перемишлянської міської ради |
Міський бюджет | 430,0 | 430,0 | Забезпечення належного функціонування закладу |
Загальний обсяг ресурсів | Міський бюджет | 47300,0 | 47300,0 |
Секретар міської ради Надія ТУРЧИНЯК