Україна
ПЕРЕМИШЛЯНСЬКА МІСЬКА РАДА
Львівського району Львівської області
ХLV позачергова сесія VІІІ скликання
РІШЕННЯ
від 25 вересня 2025 року № 5313
Про схвалення прогнозу бюджету
Перемишлянської міської територіальної
громади на 2026 - 2028 роки
Відповідно до вимог статті 751 Бюджетного кодексу України, враховуючи висновок постійної комісії Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі, керуючись п. 23 ч. 1 ст. 26, ст. 47, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Перемишлянська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Взяти до відома схвалений Прогноз бюджету Перемишлянської міської територіальної громади на 2026 - 2028 роки згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі (Гуменюк Б. С.) та Мармуляка Я. І., першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
Міський голова Олександр ЗОЗУЛЯ
Додаток
до рішення XLV позачергової сесії VIII скликання
Перемишлянської міської ради
від 25 вересня 2025 року № 5313
Прогноз
бюджету Перемишлянської міської територіальної громади
(найменування бюджету адміністративно-територіальної одиниці)
на 2025 - 2028 роки
(середньостроковий бюджетний період)
(13570000000)
(код бюджету)
І. Загальна частина
Прогноз бюджету Перемишлянскої міської територіальної громади на 2026-2028 роки (далі – Прогноз) розроблено відповідно до статті 75¹ Бюджетного кодексу України, діючого Податкового та Бюджетного кодексів України, постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2025 р. №774 «Про схвалення Бюджетної декларації на 2026-2028 роки» наказу Міністерства фінансів України від 02.06.2021 №314 «Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання» ( зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 27.05.2025 р.№ 281), рішення Виконавчого комітету Перемишлянської міської ради від 28.05.2025 р. «Про організацію бюджетного процесу на 2026-2028 роки» та інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин.
Прогноз є стратегічним документом планування показників бюджету міської територіальної громади на середньостроковий період і основою для складання проєкту бюджету на 2026 рік.
Прогноз складено з метою дотримання вимог Бюджетного кодексу України в частині обов’язковості складання документу середньострокового бюджетного планування, що визначає показники місцевого бюджету на середньостроковий період і є основою для складання проекту місцевого бюджету, складання планів діяльності головними розпорядниками коштів бюджету міської ради, формування ними ефективної та спроможної мережі підвідомчих установ, здійснення своєчасних підготовчих заходів з її формування.
При несприятливих зовнішніх політичних, економічних і інших факторах, воєнного стану, які впливають на економіку України, і, як наслідок, на обсяг фінансового ресурсу в громаді, ймовірне недосягнення запланованих темпів зростання фонду оплати праці, що може призвести до невиконання прогнозних показників за доходами, а саме податку на доходи фізичних осіб, який в структурі доходів міського бюджету займає домінуючу позицію. Як наслідок, для уникнення розбалансованості бюджету постане питання зменшення видатків розвитку громади, зокрема, капітальних видатків.
Основними завданнями бюджетної політики на території міської ради в середньостроковій перспективі є забезпечення надання бюджетними установами якісних соціальних послуг населенню громади, фінансове забезпечення виконання державних, регіональних та місцевих програм соціально-економічного розвитку відповідно до законодавства, підтримка і розвиток окремих напрямів і галузей діяльності суспільства в межах фінансової спроможності бюджету міської ради.
Прогноз на 2026 – 2028 роки містить цілі державної і регіональної політики на місцевому рівні у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечують головні розпорядники коштів бюджету міської ради, та показники їх досягнення на 2026 – 2028 роки у межах визначених граничних показників видатків.
Очікуваними результатами реалізації бюджетної Політики в середньостроковій перспективі є своєчасна виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ та недопущення утворення простроченої кредиторської заборгованості за такими виплатами, своєчасна оплата енергоносіїв, які споживаються бюджетними установами, які фінансуються з бюджету міської ради, забезпечення належного співфінансування проектів та заходів, які забезпечуються за рахунок трансфертів з державного бюджету у розмірах, визначених законодавством, погашення існуючої та недопущення утворення нової простроченої заборгованості за видатками бюджету міської ради, фінансове забезпечення виконання власних та делегованих повноважень міською радою, фінансове забезпечення виконання головними розпорядниками бюджетних коштів їх планів діяльності, упорядкування мережі бюджетних установ, яка б забезпечувала досягнення мети і цілей їх діяльності з максимальною ефективністю та мінімальними затратами.
Показники Прогнозу можуть змінюватись внаслідок:
- підвищення фактичних цін і тарифів на енергоносії понад рівень, визначений у Бюджетній декларації;
- прийняття центральними органами рішень, які призводять до збільшення видатків місцевих бюджетів, без передачі відповідного фінансового ресурсу на їх виконання;
- невиконання доходної частини внаслідок невиконання цілей розвитку, визначених у стратегії громади;
- фактичне перевищення рівня споживчих цін та цін виробників порівняно з рівнем, прийнятим у Бюджетній декларації;
- визначення міжбюджетних трансфертів (освітня субвенція, базова дотація, додаткові дотації) в обсягах, що не забезпечують фінансування установ на рівні, визначеному законодавством;
- зміни порядків використання трансфертів, які призводять до погіршення стану забезпечення заходів, що здійснюються за рахунок цих трансфертів, чи вимагають додаткових видатків з бюджету громади.
Мінімізація зазначених ризиків практично не залежить від зусиль громади, тому у разі їх виникнення Прогноз потребуватиме кардинальної зміни, оскільки у разі відсутності належної компенсації з центрального бюджету призведе до погіршення рівня забезпеченості власних та делегованих повноважень, скорочення існуючої мережі установ, що надають соціальні послуги жителям громади чи згортання низки проектів, які вже реалізуються чи плануються до виконання.
Хоча Прогноз є виключно орієнтиром для складання проекту бюджету міської ради, фактичні показники проекту бюджету на конкретний плановий бюджетний період відрізнятимуться від аналогічних показників, що містяться у Прогнозі, оскільки базуватиметься на детальних, а не узагальнених розрахунках обсягів видатків, обґрунтованих головними розпорядниками коштів бюджету громади відповідно до вимог Інструкції з підготовки бюджетних запитів, та конкретних обсягів трансфертів з державного бюджету і умов їх використання в плановому бюджетному періоді.
Мета Прогнозу полягає у формуванні послідовної та передбачуваної бюджетної політики на рівні громади шляхом створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення зв’язку між стратегічними цілями та можливостями бюджету в середньостроковій перспективі.
Для досягнення мети Прогнозу планується забезпечити виконання наступних завдань:
- підвищення рівня доступності та якості публічних послуг; забезпечення комфортності проживання мешканців громади;
- прогнозування обсягів видатків, пов’язаних із продовженням вже існуючих бюджетних програм, та визначення наявності фінансового ресурсу для планування нових бюджетних програм;
- підвищення результативності та ефективності видатків бюджету; підвищення прозорості бюджетного процесу;
- посилення бюджетної дисципліни та контролю за використанням бюджетних коштів;
- підвищення рівня відповідальності учасників бюджетного процесу. Прогноз містить цілі державної політики у відповідній сфері діяльності,
- формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник коштів бюджету міської територіальної громади, та показники їх досягнення на 2026 – 2028 роки у межах визначених граничних показників видатків та надання кредитів.
Виконання прогнозних показників бюджету в середньостроковому періоді дозволить:
-реалізувати цілі державної політики та місцевого розвитку, включаючи покращення якості надання публічних послуг та комфортності проживання жителів громади;
- забезпечити передбачуваність та послідовність бюджетної політики; впровадити соціальні стандарти.
Можливими ризиками невиконання прогнозних показників можуть бути зростання тарифів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у порівнянні з показниками, врахованими у Прогнозі, невиконання прогнозних показників доходів бюджету, підвищення рівня інфляції. Заходами з мінімізації впливу фіскальних ризиків на показники бюджету є здійснення заходів з енергоощадження, покращення адміністрування податків і зборів, зниження частки тіньової економіки, залучення грантів (кредитів) Міжнародних фінансових організацій, підвищення інвестиційної привабливості громади.
ІІ. Основні прогнозні показники
економічного та соціального розвитку
Основною підприємницькою діяльністю в Перемишлянській громаді є сільське господарство, торгівля.
Станом на 01 січня 2025 року на території громади здійснює економічну діяльність 522 юридичних осіб та 522 фізичні особи-підприємці. Основна частина ФОП-ів (366) зайнята в торгівлі, 106 ФОП-ів зайняті у сфері інформації та телекомунікації, 67 ФОП-ів здійснюють діяльність у сфері транспорту, складського господарства, пошти та кур'єрської діяльності, інші - у сфері сільського господарства, будівництва або надають побутові послуги.
Найпоширеніша спеціалізація сільськогосподарських господарств на території громади – це рослинництво. Здебільшого в громаді вирощують пшеницю, ріпак, соняшник та кукурудзу.
Одним із пріоритетних напрямків роботи органів місцевого самоврядування у 2026-2028 роках буде співпраця із активним населенням громади та бізнесом.
Будуть підтримуватися всі ініціативи направлені на:
- розвиток соціально-економічної сфери;
- підтримку благоустрою;
- розвиток туристичного та культурного потенціалу;
- співпрацю бізнесу та влади;
- поширення інформації про громаду;
- здобутки жителів громади у спортивній сфері.
Цілі соціально-економічного розвитку громади:
- Економічний розвиток громади та підвищення конкурентоздатності.
- Розвиток інфраструктури громади та системи надання соціальних послуг.
- Створення сприятливих умов для залучення інвестицій.
ІІІ. Загальні показники бюджету
Прогноз бюджету на 2026-2028 роки включає прогнозні показники бюджету громади за основними видами доходів, фінансування, видатків і кредитування, а також прогнозні показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів.
Зазначені показники є основою для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності, місцевих програм та формування показників проєкту бюджету міської ради на 2026 рік. Формування проєкту бюджету на відповідний рік здійснюватиметься з урахуванням змін основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку громади, а також змін у нормативно-правовій базі.
Обсяг ресурсу бюджету Перемишлянської міської ради на 2026-2028 роки прогнозується в обсягах:
- на 2026 рік - доходи та видатки місцевого бюджету у сумі - 295 866 724,00 грн, у тому числі: загального фонду – 290 017 224,00 грн, спеціального фонду - 5 849 500,00 грн;
- на 2027 рік - доходи та видатки місцевого бюджету у сумі - 323 432 844,00 грн, у тому числі: загального фонду – 315 975 794,00 грн, спеціального фонду - 7 457 050,00 грн;
- на 2028 рік - доходи та видатки місцевого бюджету у сумі 349 575 969,00 грн, у тому числі: загального фонду – 348 222 004,00 грн, спеціального фонду – 7 753 965,00 грн.
У співставних умовах середньорічний темп росту надходжень та витрат складає 8.7%. Загальні показники надходжень до бюджету та граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету у розрізі років середньострокового періоду наведені у додатку 1 до проекту прогнозу бюджету.
ІV. Показники доходів бюджету
Прогноз дохідної частини бюджету громади розроблено відповідно до норм бюджетно-податкового законодавства, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та громади, особливостей податкової політики, передбачених Бюджетною декларацією на 2026-2028 роки, положень нормативно-правових актів міської ради про встановлення місцевих податків і зборів.
З метою розширення податкової бази та залучення додаткових надходжень до бюджету громади визначено такі пріоритетні завдання:
- сприяння розвитку бюджетоутворюючих підприємств, розширенню діючих виробничих потужностей, збільшенню виробництва продукції;
- поліпшення економічних, правових та організаційних умов для залучення інвестиційних ресурсів та задіяння земельного потенціалу громади;
- впровадження заходів, спрямованих на дерегуляцію підприємницької діяльності, поліпшення бізнес-клімату.
Для виконання пріоритетних завдань передбачається здійснити наступні заходи:
- створити нові робочі місця, провести в установленому порядку перевірки фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання щодо дотримання норм законодавства в частині оплати праці у розмірі не менше мінімальної заробітної плати. Очікуваний результат – підвищення рівня зайнятості та соціального забезпечення населення, зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб;
- провести інвентаризацію земельних ділянок, перегляд укладених договорів оренди земельних ділянок на предмет відповідності розміру орендної плати нормам Податкового кодексу України, що забезпечить задіювання земельного потенціалу громади для залучення інвестицій, збільшення надходжень плати за землю;
- організація реєстрації фізичних осіб-підприємців у доступній формі та у найкоротші терміни, що очікувано розширить сфери діяльності малого бізнесу, збільшить надходження єдиного податку;
- проводити моніторинг податкового боргу платників податків до бюджету та провести претензійно-позовну роботу щодо його зменшення.
Прогнозні показники доходів бюджету сформовані на основі існуючої податкової бази та реалізації пріоритетних завдань із розширення її потенціалу. Показники доходів бюджету громади наведені в додатку 2 до прогнозу бюджету.
В структурі доходів меншу частку становитимуть податкові та неподаткові надходження – майже 65%; міжбюджетні трансферти – 35 %.
Основним джерелом формування дохідної частини бюджету громади, як і в попередні періоди, залишатиметься податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, та податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, податок на майно, єдиний податок та інших виплат. Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно до єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб, сталого підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, подальшого зростання середньомісячної заробітної плати найманих працівників шляхом збільшення продуктивності праці, легалізації виплати заробітної плати. Темпи росту податку на доходи фізичних осіб прогнозуються у 2026 році на рівні 0,99 %, у 2027 році – на 1,09 % та у 2028 році – на 0,97 % з зв’язку із тим, що планується зарахування ПДФО в місцевий бюджет 60%, а не 64%.
Другий бюджетоутворюючий податок – це податок на майно. Прогнозний обсяг даного податку на 2026-2028 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників, за ставками, встановленими рішенням Перемишлянської міської ради від 06 червня 2025 року № 4873 «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Перемишлянської міської ради». Темпи росту податку на майно прогнозуються у 2026 році на рівні 1,12 %, у 2027 році – на 1,1 % та у 2028 році – на 1,01 %.
Єдиний податок – це третій бюджетоутворюючий податок. Прогнозний обсяг єдиного податку на 2026-2028 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників, за ставками, встановленими рішенням Перемишлянської міської ради від 06 червня 2025 року № 4873 «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Перемишлянської міської ради». Темпи росту єдиного податку прогнозуються у 2026 році на рівні 1,07 %, у 2027 році – на 1,1 %, у 2028 році – 1,01%.
Розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2026-2028 роки проведено за підсумками фактичних надходжень за попередні роки, за ставками, встановленими рішенням Перемишлянської міської ради від 06 червня 2025 року № 4873 «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Перемишлянської міської ради», орендної плати щодо діючих договорів оренди, з урахуванням перегляду договорів оренди земельних ділянок в частині збільшення розміру орендної плати, поновлення строку дії договорів оренди, прийняття рішень про встановлення факту користування земельною ділянкою без оформлення право встановлювальних документів, а також індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення відповідно до вимог Податкового кодексу України. Темпи росту з плати за землю прогнозуються у 2026 році на рівні 1,10 %, у 2027 році – на 1,11 % та у 2028 році – на 1,02 %.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та туристичний збір на 2026-2028 роки прогнозуються з урахуванням збільшення ставок податку, які встановлені рішенням Перемишлянської міської ради від 06 червня 2025 року № 4873 «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Перемишлянської міської ради», та темпів зростання мінімальної заробітної плати.
Прогнозні надходження акцизного податку на 2026-2028 роки розраховані виходячи з фактичних надходжень, розширення бази оподаткування, за ставкою 5% в частині акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну). Темпи росту акцизного податку прогнозуються у 2026 році на рівні 1,03 %, у 2027 році – на 1,05 % та у 2028 році – на 1,0 %.
Впровадження послідовної та передбачуваної податкової політики на території громади в середньостроковому періоді дозволить забезпечити:
- середньорічний приріст доходів бюджету на 10,0 %;
- зростання бюджетоутворювальних податків, а саме податку на доходи фізичних осіб – на 4,9 %, місцевих податків та зборів – на 4,5 %.
V. Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, показники надання місцевих гарантій, обсягу гарантійних зобов’язань та гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу
Показники фінансування, місцевого боргу, гарантованого міською територіальною громадою боргу та надання місцевих гарантій на 2026-2028 роки наведено у додатку 3 до Прогнозу.
Прогнозом залучення джерел фінансування у 2026 - 2028 роках не передбачається, оскільки доходи та видатки збалансовані між собою, видатки на обслуговування місцевого боргу та місцевих гарантій не прогнозуються, оскільки запозичення до бюджету громади та надання гарантій не плануються і на початок 2026 року боргові зобов’язання відсутні (додатки 4, 5 до Прогнозу не складались).
VІ. Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету
Під час формування видаткової частини бюджету Перемишлянської міської територіальної громади у середньостроковому періоді основним прагненням є досягнення цілей державної політики в межах ресурсних можливостей бюджету громади, спрямовування коштів на заходи відповідно до їх пріоритетності та актуальності, а також з урахуванням економного використання коштів за діючими бюджетними програмами.
Прогнозні показники видатків та кредитування бюджету Перемишлянської міської ради на 2026 – 2028 роки відображені на підставі поданих головними розпорядниками коштів пропозицій до Прогнозу, а саме:
- граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів – додаток 6;
- граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету – додаток 7.
В процесі формування видаткової частини бюджету враховані прогнозні розміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки на 2026-2028 роки відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2025 № 946 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2026-2028 роки»:
Дата | Мінімальна заробітна плата | |
грн | темпи приросту, % | |
з 01 січня 2026 року | 8 647 | 8,0 |
з 01 січня 2027 року | 9 347 | 8,1 |
з 01 січня 2028 року | 9 997 | 6,9 |
Дата | Посадовий оклад працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки | |
з 01 січня 2026 року | 3 470 грн | |
з 01 січня 2027 року | 3 744 грн | |
з 01 січня 2028 року | 4 018 грн |
В першу чергу при формуванні видаткової частини прогнозу бюджету враховано вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами та некомерційними підприємствами охорони здоров’я.
Першочергово також враховані обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної роботи установ та закладів соціально – культурної сфери з урахуванням гендерного аналізу за окремими бюджетними програмами, надання встановлених власних соціальних гарантій для мало захищених категорій громадян, підтримку в належному стані об’єктів житлово-комунального господарства, інших об’єктів інфраструктури громади, впровадження заходів з енергозбереження, а також виконання в межах фінансових можливостей місцевих програм.
Державне управління
Надані законодавством повноваження у сфері державного управління у громаді реалізовуються через виконавчі органи ради, у тому числі відділами та секторами із загальною чисельністю 99 штатних одиниць станом на 01.07.2025 року.
Метою діяльності є організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення функціонування органів місцевого самоврядування, керівництво та управління виконавчими органами у відповідних сферах для ефективного представлення інтересів територіальної громади та здійснення від її імені та в її інтересах функцій і повноважень місцевого самоврядування, визначених Конституцією та законами України.
Пріоритетним напрямком у сфері державного управління є надання виконавчими органами Перемишлянської міської високо якісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг населенню, налагодження ефективного діалогу та партнерських відносин виконавчих органів з організаціями громадянського суспільства, забезпечення участі громадськості у реалізації регіональної політики та розв’язанні питань місцевого значення.
У 2026-2028 роках передбачається здійснити такі заходи:
- забезпечення принципу прозорості у діяльності виконавчих органів міської ради;
- впровадження інформаційних технологій та електронного документообігу;
- оптимізація та організація ефективної діяльності надання адміністративних послуг та соціальної політики.
- вивчення та впровадження кращого досвіду в сфері розвитку місцевого самоврядування.
- закріплення фінансової самодостатності місцевого самоврядування, формування ефективної системи управління;
- створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення органами місцевого самоврядування власних і делегованих повноважень;
Усі заходи будуть плануватися та впроваджуватися з урахуванням найкращих стандартів та практик гендерної політики, антикорупційної політики, політик захисту навколишнього середовища та енергозбереження.
Освіта
Пріоритетами розвитку галузі освіти на 2026-2028 роки визначено:
- реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”, розроблення моделі організації освітнього процесу у старшій профільній школі, розбудову мережі профільних ліцеїв;
- оптимізація мережі навчальних закладів з урахуванням демографічних, економічних, соціальних перспектив розвитку громади, вимог сьогодення та потреб суспільства;
- облаштування кабінетів у закладах освіти для викладання предмета “Захист України”, впровадження ефективних освітніх програм для реалізації патріотичного виховання;
- пошук та запровадження нових форм підтримки обдарованих дітей та талановитої молоді в системі позашкільної освіти;
- забезпечення доступності мистецької і позашкільної освіти та інтегрування її в європейський простір;
- оновлення і модернізація матеріально-технічної бази закладів освіти;
- надання навчальним закладам більшої економічної самостійності, розширення переліку платних освітніх послуг з метою раціонального поєднання та ефективного використання бюджетних ресурсів;
- забезпечення реалізації права кожної дитини на повноцінне харчування, зниження рівня захворюваності, підтримку фізичного та психічного здоров’я школярів;
- забезпечення доступної дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти з урахуванням демографічних та економічних реалій;
- побудова освітньої мережі у відповідності до наявних ресурсів;
- забезпечення ефективного функціонування та територіально доступного інклюзивно-ресурсного центру;
- подальше створення умов для дітей з особливими освітніми потребами;
- створення інклюзивних класів, груп (за потреби).
Реалізація освітніх послуг буде здійснюватися через існуючу мережу освітніх закладів, яка включає 8 закладів дошкільної освіти, 23 установ загальної середньої освіти.
Охорона здоров’я
Цілі державної політики у сфері охорони здоров’я направлені на перехід від утримання мережі комунальних закладів охорони здоров’я (ліжок, персоналу) до оплати реальних результатів діяльності цих закладів – фактично наданих пацієнтам медичних послуг.
У 2026 – 2028 роках передбачається здійснити такі заходи:
- доступність медичної допомоги для пацієнтів;
- пропаганда та формування здорового способу життя;
- підвищення доступності та якості надання медичних послуг;
- удосконалення системи пільгового забезпечення населення медичними послугами;
- здійснення поступового переходу до розподілу коштів у галузі охорони здоров’я за принципом оплати надання послуг, а не за принципом утримання медичних закладів;
- забезпечення виконання міських програм, спрямованих на поліпшення показників здоров’я населення.
- пріоритезації медичних послуг відповідно до актуальних викликів часу (воєнного, повоєнного періодів), зокрема з особливою увагою до розвитку реабілітаційних послуг, надання психічної та психологічної допомоги.
Основні результати, яких планується досягти:
- підвищення рівня медичного обслуговування населення;
- запровадження нових підходів до організації роботи закладів охорони здоров’я та їх фінансового забезпечення;
- подальший розвиток системи медичного обслуговування населення та реформування системи охорони здоров’я.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
Основними цілями реалізації державної політики у сфері соціального захисту та соціального забезпечення на 2026-2028 роки є посилення адресної соціальної підтримки для підвищення ефективності використання бюджетних коштів та їх спрямування соціально вразливим верствам населення.
Завданнями на 2026-2028 роки є:
- забезпечення максимальної адресності та наближеності надання відповідної соціальної підтримки тим, хто її потребує;
- прозорість та доступність в отриманні соціальної підтримки;
- надання соціальної підтримки з урахуванням уніфікованих критеріїв обрахунку сукупного доходу сім’ї та її фінансово-майнового стану;
- забезпечення захисту прав дитини, у тому числі шляхом розвитку сімейних та інших форм виховання дітей, наближених до сімейних,
- удосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі в умовах децентралізації з урахуванням міжнародних стандартів.
Основні результати, яких планується досягти:
- адаптація системи надання соціальних послуг до нових вимог законодавства, спрощення порядку надання соціальних послуг, впровадження нових, сучасних комп’ютерних та Інтернет технологій;
- охоплення соціальним захистом максимальної кількості сімей та малозабезпечених громадян, які потребують підтримки місцевої влади;
- покращення соціального діалогу між громадськими організаціями та владою.
Культура і туризм
Цілями державної політики у сфері культури і туризму є відродження та духовний розвиток традицій і культури української нації.
Протягом 2026-2028 років планується запровадження системи державних стандартів щодо надання культурних послуг населенню.
Пріоритетами розвитку галузі на 2026-2028 роки є збереження, відтворення та примноження духовних та культурних здобутків українського народу, а саме:
- створення централізованої бібліотечної системи;
- популяризація народної творчості та проведення культурно-мистецьких заходів;
- проведення фестивалів народної творчості, авторської музики;
- розвиток клубних закладів, створення центрів дозвілля та культури;
- підготовка кадрів сфери культури, створення належних умов для розвитку аматорського мистецтва, самореалізація творчої молоді;
- упорядкування кількості установ культури та їх штатної чисельності.
Фізична культура та спорт
Цілями державної політики у сфері фізичної культури та спорту є створення умов для розвитку індивідуальних здібностей спортсменів та досягнення високих спортивних 7результатів.
Протягом 2026-2028 років планується досягти наступних результатів:
- створення безпечних умов для залучення широких верств населення до масового спорту;
- удосконалення механізму утримання мережі сучасних спортивних споруд;
- створення стимулів для здорового способу життя й здорових умов праці шляхом розвитку інфраструктури для занять масовим спортом та активного відпочинку.
Пріоритетами розвитку галузі є всебічне фізичне виховання та становлення здорової нації.
У 2026-2028роках передбачається здійснити такі заходи:
- підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, зміцнення здоров’я нації та запобігання захворюванням;
- удосконалення, модернізація та зміцнення матеріально-технічної бази, поліпшенням умов функціонування сучасних спортивних споруд;
- проведення пропагандистської роботи з формування позитивного іміджу фізичного виховання, фізичної культури і спорту. Впровадження соціальної реклами щодо здорового способу життя.
Житлово-комунальне господарство
Реалізація цілей державної політики, власних повноважень органів місцевого самоврядування в сфері утримання благоустрою та розвитку житлово-комунального господарства громади визначених заходами відповідних територіальних програм.
Пріоритетними напрямками розвитку житлово-комунального господарства є задоволення потреб мешканців в усіх видах житлово- комунальних послуг, створення комфортних умов для проживання, належне утримання об’єктів комунальної власності та об’єктів благоустрою.
Основними завданнями та напрямами, за якими буде продовжено роботу в галузі житлово-комунального господарства, є освітлення території громади із застосуванням енергоощадних світильників, відновлення та створення нових зелених зон культурно-масового відпочинку для мешканців громади, покращення стану вулиць.
Прогнозом бюджету 2026-2028 роки передбачається спрямувати кошти на утримання в належному стані території громади шляхом надання якісних послуг з благоустрою громади.
VII. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами
Обсяги міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів для бюджету Перемишлянської міської ради на 2026-2028 роки (освітня субвенція, базова дотація) передбачається на підставі Бюджетної декларації, прийнятої Постановою Кабінету Міністрів України № 774 від 27 червня 2025 року (додаток 11).
Міжбюджетні трансферти мають цільове спрямування і використовуються відповідно до порядків їх використання. Найбільшу питому вагу у обсязі міжбюджетних трансфертів займає освітня субвенція з державного бюджету. Темпи зростання обсягів освітньої субвенції з державного бюджету становлять на 2026 рік до плану 2025 року – 103,4%, на 2027 рік до проекту 2026 року – 107,0 %, на 2028 рік до проекту 2027 року – 107,0 %.
Обсяг міжбюджетних трансфертів з державного бюджету до бюджету міської ради прогнозується:
- 2026 рік – 109 786,9 млн. грн;
- 2027 рік – 118 613,6 млн. грн;
- 2028 рік – 152 528,7 млн. грн,
у тому числі:
базова дотація:
- 2026 рік – 34 862,8 млн. грн;
- 2027 рік – 37 773,3 млн. грн;
- 2028 рік – 65 772,2 млн. грн.
освітня субвенція:
- 2026 рік – 74 924,1 млн. грн;
- 2027 рік – 80 840,3 млн. грн;
- 2028 рік – 86 756,5 млн грн.
VIII. Інші положення та показники прогнозу бюджету
Слід зазначити, що бюджетні установи міського бюджету у 2026-2028 роках будуть забезпечені у повному обсязі асигнуваннями на оплату праці з врахуванням поетапного збільшення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду та розміру мінімальної заробітної плати, на оплату за спожиті енергоносії, послуги зв’язку, продукти харчування та інші першочергові видатки при умові, що розпорядниками коштів впродовж зазначеного періоду будуть проводитись заходи щодо економії коштів та наповнення дохідної частини міського бюджету.
Прогноз міського бюджету не містить наступних додатків, а саме: додаток 4 «Показники місцевого боргу», додаток 5 «Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, показники надання місцевих гарантій, обсягу гарантійних зобов’язань та гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою, міською, селищною чи сільською територіальною громадою боргу», додаток 8 «Граничні показники бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету», так як в них відсутня інформація.
Конкретні показники обсягів бюджету Перемишлянської міської ради на 2026-2028 роки будуть уточнюватися залежно від законодавчих змін у податковій політиці, показників соціального та економічного розвитку території та реальних можливостей бюджету на відповідні роки.