ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Козак Надія Степанівна

Підготував:

КНП Центр первинної медико - санітарної допомоги

Статус:

Новий проект

Дата:

10.12.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Комплексної програми розвитку первинної медико - санітарної допомоги (підтримка КНП Центр первинної медико - санітарної допомоги) на 2026 рік

УКРАЇНА

ПЕРЕМИШЛЯНСЬКА МІСЬКА РАДА

Львівського району Львівської області

XLVII сесія VIII скликання

РІШЕННЯ

від 2026 року № 

Про затвердження Комплексної програми

розвитку первинної медико - санітарної

допомоги (підтримка КНП Центр первинної

медико - санітарної допомоги) на 2026 рік

З метою створення умов для розвитку та функціонування ефективної первинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини, впровадження пацієнт-орієнтованої моделі надання первинної медичної допомоги, забезпечення фінансової стійкості закладу, враховуючи висновки постійних комісій Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі, та питань культури, освіти, медицини, роботи з молоддю, спорту, духовного відродження, патріотичного виховання, відповідно до Бюджетного кодексу України, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ст. 47, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Перемишлянська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Комплексну програму розвитку первинної медико -санітарної допомоги (підтримка КНП Центр первинної медико - санітарної допомоги) на 2026 рік згідно додатку.

2. Визначити загальний бюджет Програми у розмірі – 9800,0 тис. грн.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі (Гуменюк Б. С.), з питань культури, освіти, медицини, роботи з молоддю, спорту, духовного відродження, патріотичного виховання (Горлатий О. М.) та Репету Р. П., заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Міський голова                                                   Олександр ЗОЗУЛЯ

Додаток

до рішення ХLVІI сесії VIII скликання

Перемишлянської міської ради

від року №

Комплексна програма

розвитку первинної медико-санітарної допомоги (підтримка КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги) Перемишлянської міської ради

на 2026 рік

Розробник програми: Комунальне некомерційне підприємство Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради.

Відповідальні за реалізацію: Комунальне некомерційне підприємство Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради, відділ бухгалтерського обліку та господарської діяльності КНП Центру первинної медико-санітарної допомоги.

Термін реалізації: 2026 рік

Бюджет програми: 9800,0 тис. грн.

Джерела фінансування: кошти міського бюджету, інші надходження

ЗМІСТ

  1. Загальна частина
  2. Проблеми первинної медико-санітарної допомоги, на розв’язання яких спрямована Програма
  3. Мета Програми
  4. Шляхи та способи розв’язання проблеми
  5. Очікувані результати
  6. Ризики в процесі виконання Програми
  7. Моніторинг і оцінювання стану реалізації Програми
  8. Паспорт Програми
  9. Перелікзаходів,відповідальнівиконавці,обсягифінансування Програми
    1. Загальна частина
      Комплексна програма розвитку первинної медико–санітарної допомоги КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради на 2026 рік (далі – Програма) розроблена на підставі Конституції України, Законів України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанов Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 955 «Про затвердження програми надання громадянам гарантованої державної безоплатної медичної допомоги», від 02.03.2016 № 285 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики», від 28.03.2018 № 391 «Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення», розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №1013-р «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я», наказів Міністерства охорони здоров’я України від 29.07.2016 № 801 «Про затвердження Положення про центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та положень про його підрозділи», від 19.03.2018 №504 «Про затвердження Порядку надання первинної та вторинної медичної допомоги».
      Програма розроблена з метою подальшого розвитку та модернізації первинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини та її профілактичної спрямованості шляхом формування, збереження і зміцнення здоров’я людей, раннього виявлення захворювань та їх ефективного лікування. Програма передбачає цільове першочергове фінансування заходів, які мають значний вплив на вирішення найважливіших проблем розвитку первинної медичної допомоги населенню на засадах сімейної медицини.
    2. Проблеми первинної медико-санітарної допомоги на розв’язання яких спрямована програма
      Розробка і прийняття програми пов’язані з необхідністю суттєвого підвищення якості організації та планування первинної медико-санітарної допомоги населенню міста. Первинна медико-санітарна допомога є основною, найбільш наближеною до населення ланкою медичної допомоги, яка передбачає консультацію лікаря, забезпечує діагностику і лікування найпоширеніших хвороб, травм, отруєнь та інших станів, проведення індивідуальних санітарно-гігієнічних і протиепідемічних заходів, медичної профілактики захворювань, гігієнічного виховання та санітарної просвіти населення, реалізацію прав людини щодо охорони здоров'я дитини, матері та батька. Сімейна медицина - це комплекс наукових і практичних заходів для організації сімейної лікувальної практики.
      Сімейну лікувальну практику необхідно розглядати, як таку, яка забезпечує тривалу опіку за здоров'ям громадянина і всіх членів його сім'ї незалежно від характеру хвороби, стану органів і систем організму у всі періоди життя людини.
      Головні принципи сімейної медицини:
      - довготривалість і безперервність спостереження;
      - багатопрофільність первинно-медичної допомоги;
      - відношення до сім'ї, як до одиниці медичного обслуговування;
      - превентивність (профілактична направленість), як основа діяльності сімейного лікаря;
      - економічна ефективність і доцільність допомоги;
      - координація медичної допомоги;
      - відповідальність пацієнта, членів його сім'ї і суспільства за збереження і покращення його здоров'я.
      Профілактична спрямованість - важливий принцип сімейної медицини. Прогнозування ризику розвитку окремих захворювань, доклінічна їх діагностика, своєчасність інформування пацієнта, а також прийняття профілактичних заходів - найважливіші складові елементи щоденної роботи сімейного лікаря і медичної сестри. Тільки у сімейного лікаря є умотивована потреба по-справжньому займатися профілактикою в процесі повсякденної роботи із своїми пацієнтами і членами їх сімей. Пояснюється це не тільки тим, що сімейний лікар краще за вузькоспеціалізованих колег знає своїх пацієнтів і шкідливі для здоров'я обставини їх життя, але й тим, що тільки сімейний лікар безпосередньо зацікавлений у зниженні захворюваності прикріпленого населення. Сімейний лікар частіше за інших спеціалістів має використовувати раціональну як з медичної, так і з економічної точки зору обґрунтовану тактику по відношенню до необхідних лабораторних та інструментальних методів дослідження та рекомендувати необхідність застосування спеціалізованих технологій лікування. Інтеграція нових знань і вмінь у постійний процес надання медичної допомоги людині від народження до завершення її життєвого шляху підвищує якість сімейної медичної практики. При цьому пацієнти виграють від більш цілісного підходу до їх здоров'я і ширших можливостей щодо отримання своєчасної адекватної допомоги на місцевому рівні
      На території Перемишлянської міської ради функціонує КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги, в якій є: 4 амбулаторії загальної практики сімейної медицини (далі – АЗПСМ). Загальною проблемою для всіх закладів є низький рівень матеріально-технічної бази, що не відповідає табелям оснащення, затверджених наказами МОЗ України. Зокрема, відсутні електрокардіографи, медичне обладнання, інструментарій та комп’ютерна техніка, потребують заміни меблі, тощо.
      У АЗПСМ через недостатнє впровадження енергозберігаючих заходів під час опалювального періоду недостатній температурний режим у приміщеннях.
      Для поліпшення надання медичної допомоги сільському населенню, особливо людям пенсійного віку, особам з обмеженими можливостями під час виїздів у села необхідно забезпечити лікарів спеціальним портативним обладнанням для підвищення якості медичних послуг.
      Актуальною медико-соціальною проблемою не тільки в Україні, а й в усьому світі, на сьогодні є туберкульоз.
      Поширення захворювання на туберкульоз зумовлено соціально- економічними та медичними факторами, зокрема зниженням рівня життя населення та наявністю значної кількості хворих осіб, що перебувають у місцях позбавлення волі, недостатнім фінансуванням протитуберкульозних заходів, поширенням хіміорезистентного туберкульозу та ВІЛ-інфекції.
      На сьогоднішній день єдиним дієвим способом, раннього виявлення туберкульозу у дітей та підлітків, який підходить для масового скринінгу та є високочутливим, являється проведення специфічного діагностичного тесту - туберкулінодіагностики. Зазначене обстеження проводиться згідно з вимогами «Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги щодо туберкульозу», затвердженого наказом МОЗ України від 21.12.2012 № 1091 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі» щорічно (проба Манту з 2 ТО) практично здоровим дітям, у першу чергу – у групах ризику захворювання на туберкульоз.
      Відповідно до ст.8 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» поставки медичних імунобіологічних препаратів для проведення профілактичних щеплень, включених до календаря щеплень, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а для проведення щеплень за епідемічними показаннями – за рахунок коштів місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством. Зважаючи на відсутність закупівель туберкуліну за кошти державного бюджету та наявну епідемічну ситуацію у місті щодо захворюваності на туберкульоз, закупівля імунобіологічного препарату туберкуліну здійснюється за кошти місцевих бюджетів.
      Своєчасна закупівля препарату у рамках дії цільової програми дає змогу вчасно діагностувати інфікування дітей туберкульозною інфекцією та відповідно попередити розвиток у них тяжких форм туберкульозу.
      Наразі у світі склалася надзвичайна ситуація, пов’язана з виникненням пандемії COVID-19 у світі та епідемії в Україні.
      Запровадження обмежувальних заходів під час карантину не підпадає на діяльність закладів охорони здоров’я, вони працюють у штатному режимі, що передбачає дотримання посилених санітарно-гігієнічних норм, забезпечення працівників засобами індивідуального захисту, забезпечення наявності дезінфікуючих засобів.
    3. Мета програми
      Метою Програми є об’єднання зусиль міської ради, виконавчої влади, керівників підприємств, установ, організацій, що здійснюють діяльність на території Перемишлянської міської ради в напрямку модернізації первинної медицини для покращення якості та тривалості життя жителів громади,
      забезпечення своєчасного виявлення у дітей захворювання на туберкульоз на ранніх стадіях, що здійснюється шляхом проведення туберкулінодіагностики, підвищити доступ населення до якісної медичної допомоги, модернізації та зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, оснащення їх необхідним медичним обладнанням, комп′ютерною технікою, автотранспортом, поліпшення умов праці медичних працівників, що допоможе зниження рівня смертності та покращення показників здоров’я населення та лікарів КНП Центру. Метою програми також є забезпечення інвентаризації земельних ділянок під об’єктами нерухомого майна закладів охорони здоров’я, для оформлення прав цих закладів на земельні ділянки і передачі прав користування ними в оперативне управління. При виконанні програми наявність правовстановлюючих документів на земельні ділянки забезпечить прозорість та ефективність у використанні майна, та убезпечить громаду від його незаконного відчуження. У зв’язку із складною ситуацією по Україні, та і на території громади, щодо боротьби з корона вірусом COVID-19 забезпечити діяльність центру первинної медико-санітарної допомоги та зберегти життя і здоров’я жителів громади і медичних працівників зокрема.
    4. Шляхи та способи розв’язання проблеми
  • Забезпечити фінансування в межах місцевого бюджету на придбання закладу охорони здоров’я сучасного енергоефективного медичного обладнання та спеціалізованого автотранспорту згідно рекомендованих нормативів;
  • поліпшення медикаментозного забезпечення лікувальних закладів та пунктів невідкладної допомоги для надання якісної та своєчасної медичної допомоги на первинному рівні;
  • сприяти розвитку міжнародного співробітництва та партнерства з метою вивчення та запровадження в діяльність КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради кращого світового досвіду організації первинної медико-санітарної допомоги на засадах медицини;
  • проводити туберкуліндіагностику серед дітей;
  • інформувати громадськість про доцільність змін у діяльності охорони здоров’я;
  • закупівля тестів на виявлення антигенів вірусу різних типів грипу та коронавірусу;
  • закупівля засобів індивідуального захисту, дезінфікуючих засобів, мийних засобів, засобів догляду за руками;
  • активізація інформаційно-роз’яснювальної роботи та пропаганда здорового способу життя серед дорослого та дитячого населення на всіх рівнях їх обслуговування;
  • впровадження електронного запису до лікарів в реєстратурах центрів первинної медико-санітарної допомоги міста дасть змогу мешканцям самостійно, без звернення до реєстратури медичного закладу записатися на прийом до лікаря онлайн.
  1. Очікувані результати

Виконання поставлених завдань дасть змогу досягти в громаді поставленої мети за визначеними індикаторами:

  • підвищити ефективність роботи закладу охорони здоров’я з метою подолання несприятливих демографічних тенденцій;
  • збільшити питому вагу медичної допомоги, що надається: лікарями загальної практики – сімейними лікарями – щороку на 8 – 15%;
  • сформувати систему надання населенню високоякісної медичної допомоги на засадах сімейної медицини, що забезпечить зменшення потреби населення у дорогих видах медичної допомоги, в т.ч. стаціонарної;
  • створити умови для реалізації принципу організації та координації лікарем загальної практики – сімейним лікарем – скерування для надання пацієнтам вторинної спеціалізованої та стаціонарної медичної допомоги;
  • покращити ранню діагностику захворювань серцево-судинної системи, онкології, що знизить показники смертності і інвалідності від даної патології;
  • забезпечення збереження та подальше зміцнення матеріально-технічної бази, її модернізація;
  • покращити оснащення закладів загальної практики – сімейної медицини відповідно рекомендованих табелів оснащення та нормативів;
  • створення передумов для дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів.
  1. Ризики в процесі виконання Програми

В процесі виконання програми можуть виникнути наступні ризики та можливі перешкоди:

  • економічна дестабілізація і як результат зменшення надходжень до бюджету;
  • недостатній обсяг фінансування на реалізацію програм та заходів;
  • загроза або небезпека виникнення невдач у тій чи іншій діяльності, небезпека виникнення несприятливих наслідків, зміна зовнішнього середовища;
  • відсутність альтернативних джерел фінансування.
  1. Моніторинг і оцінювання стану реалізації Програми

Реалізація заходів, передбачених Програмою, покладається на КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради. Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, здійснюватиме Перемишлянська міська рада з наданням відповідної інформації. КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги щороку звітуватиме перед Перемишлянською міською радою про хід виконання Програми.

Додаток

До Програми

ПАСПОРТ

Комплексної програми розвитку первинної медико–санітарної допомоги

(підтримка КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги)

Перемишлянської міської ради на 2026 рік

1. Ініціатор розроблення
Програми
КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги
Перемишлянської міської ради
2. Дата, номер і назва розпорядчого
документа, яким затверджено Програму
Рішення сесії Перемишлянської міської ради № від 2025 року
3. Розробник Програми КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги
Перемишлянської міської ради
4. Співрозробники Програми
5. Відповідальні виконавці Програми КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги
Перемишлянської міської ради
6. Учасники Програми Перемишлянська міська рада
КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги
Перемишлянської міської ради
7. Термін реалізації Програми 2026 рік
8. Джерела
фінансування Програми
Бюджет Перемишлянської міської ради
9. Загальний обсяг
фінансових ресурсів, необхідних для
реалізації Програми, всього,
9800,0
у тому числі: 2026 рік
9.1 коштів місцевого
бюджету
9800,0
9.2 коштів інших джерел

Завдання та заходи

Комплексної програми розвитку первинної медико–санітарної допомоги

(підтримка КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги) Перемишлянської міської ради на 2026 рік

з/п Перелік заходів Термін вико-нання заходу Виконавці Джерела фінансування Орієнтовані обсяги фінансування (тис. грн.) Очікуваний результат
Всього: 2026
1. Оплата комунальних послуг та енергоносіїв 2026 КНП Центр первинної медико-санітарно допомоги Перемишлянської міської ради Міський бюджет 1800,0 1800,0 Забезпечення належного функціонування закладу
2. Відшкодування вартості безкоштовних медикаментів (по пільгових рецептах) 2026 КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради Міський бюджет 1300,0 1300,0 Забезпечення     якісного медичного обслуговування пацієнтів
3. Придбання медичного обладнання та діагностичної апаратури 2026 КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради Міський бюджет 2500,0 2500,0 Забезпечення     належного   функціонування закладу
4. Капітальні видатки 2026 КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради Міський бюджет 1400,0 1400,0 Забезпечення     належного   функціонування закладу 25500,0 25500,0 Забезпечення     належного   функціонування закладу
5. Оплата послуг 2026 КНП Центр
первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради
Міський бюджет 300,0 300,0 Забезпечення     належного   функціонування закладу
6. Відшкодування вартості безкоштовних медичних виробів та інших засобів (підгузки дорослі та дитячі, урологічні прокладки) 2026 КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Перемишлянської міської ради Міський бюджет 2500,0 2500,0 Забезпечення     якісного медичного обслуговування пацієнтів
Загальний обсяг ресурсів Міський бюджет 9800,0 9800,0

Секретар міської ради Надія ТУРЧИНЯК