ОПИС ДОКУМЕНТУ
| Доповідач: | |
| Підготував: | Управління економіки, інвестицій, публічних закупівель, житлово-комунального господарства та надзвичайних ситуацій |
|---|---|
| Статус: | Новий проект |
| Дата: | 10.12.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про затвердження Програми
охорони навколишнього природного
середовища Перемишлянської
міської ради на 2026 - 2030 роки

УКРАЇНА
ПЕРЕМИШЛЯНСЬКА МІСЬКА РАДА
Львівського району Львівської області
XLVII сесія VIII скликання
РІШЕННЯ
ПРОЕКТ
від ______________ року №
Про затвердження Програми
охорони навколишнього природного
середовища Перемишлянської
міської ради на 2026 - 2030 роки
З метою поліпшення екологічного стану довкілля шляхом забезпечення охорони, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, враховуючи висновок постійної комісії Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ст. 47, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Перемишлянська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму охорони навколишнього природного середовища Перемишлянської міської ради на 2026 - 2030 роки, згідно з додатком.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Перемишлянської міської ради з питань планування бюджету, фінансів та торгівлі (Гуменюк Б. С.) та Репету Р. П., заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
Міський голова Олександр ЗОЗУЛЯ
Додаток
до рішення XLVII сесії VIII скликання
Перемишлянської міської ради
від ______ 2025 року №
Програма охорони навколишнього
природного середовища
Перемишлянської міської ради
на 2026 - 2030 роки
Паспорт Програми
| Назва Програми | Програма охорони навколишнього природного середовища Перемишлянської міської ради на 2026-2030 роки. |
| Законодавча база розроблення Програми | Програму розроблено відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року», Податкового, Водного, Лісового та Земельного кодексів України, Постанови Кабінету Міністрів України від 07.05.1998 № 634 «Про Положення про Державний фонд охорони навколишнього природного середовища» (із змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1147 «Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів». |
| Розробник Програми | Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради Львівського району Львівської області |
| Мета Програми | Поліпшення екологічного стану довкілля шляхом забезпечення охорони, раціонального використання і відтворення природних ресурсів; досягнення гармонійної взаємодії громади і навколишнього середовища за умов активізації економічних процесів, розвитку виробничого комплексу та інфраструктури міста. |
| Термін реалізації Програми | 2026-2030 роки |
| Джерела фінансування | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти. Загальний обсяг фінансових ресурсів, передбачених на 2026 рік становить 2500 тис. грн., (уточняється при затвердженні (внесенні змін) до показників міського бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством). На 2026-2030 роки визначається при затвердженні (уточненні) міського бюджету та інших джерел фінансування, не заборонених чиним законодавством. |
| Очікувані результати Виконання Програми |
|
| Додатки | Додаток 1; 2 до цієї Програми є невід’ємною її частиною. |
-
Визначення проблеми,
на розв’язання якої спрямована Програма
Програму охорони навколишнього природного середовища Перемишлянської міської ради на 2026-2030 роки (далі – Програма) розроблено з метою реалізації екологічної політики, спрямованої на стабілізацію та поліпшення стану навколишнього природного середовища Перемишлянської міської ради, для забезпечення сталого розвитку території, підвищення стандартів якості природних об’єктів до європейського рівня, екологічно збалансованого використання природних ресурсів, впровадження управлінських механізмів, що дозволяють здійснювати прийняття рішень з урахуванням громадської ініціативи і позиції.
Програма розроблена у відповідності до чинного природоохоронного законодавства України.
Програма спрямована на поліпшення стану навколишнього природного середовища, підтримання екологічної рівноваги на території Перемишлянської міської ради, забезпечення конституційного права людини на безпечне довкілля.
Основою Програми є система заходів, які при потребі будуть коригуватись.
2.Мета Програми
Мета Програми – поліпшення екологічного стану довкілля шляхом забезпечення охорони, раціонального використання і відтворення природних ресурсів; досягнення гармонійної взаємодії громади і навколишнього середовища за умов активізації економічних процесів, розвитку виробничого комплексу та інфраструктури міста.
Програмою реалізується системний підхід до вирішення екологічних проблем через урахування характерних для міста соціально-економічних умов, екологічних проблем.
3. Перелік завдань і заходів Програми, напрямів використання
бюджетних коштів та результативних показників
Перелік завдань і заходів формується відповідно до мети Програми.
Основні напрями та головні завдання:
- розвиток природно-заповідного фонду, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття;
- формування екологічної свідомості населення;
- зменшення обсягів скидання неочищених та недостатньо очищених стоків у водні об'єкти, а також поліпшення екологічного стану поверхневих вод;
- вирішення основних проблем, пов'язаних з екологічно безпечним збором, зберіганням, утилізацією, переробкою та захороненням твердих побутових, промислових і небезпечних відходів;
- охорона і раціональне використання земель;
- охорона атмосферного повітря;
- розвиток та поглиблення міжнародного співробітництва в природоохоронній сфері;
Перелік напрямів (завдань, заходів) та показників цільової Програми затверджуються як додаток до Програми (додаток 2).
4.Шляхи реалізації Програми
Вирішення екологічних проблем регіону передбачається шляхом реалізації таких заходів:
- реалізація заходів із розвитку та розширення територій природно- заповідного фонду;
- проведення заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об'єктів природно- заповідного фонду;
- здійснення заходів, пов'язаних із відтворенням та охороною природних ресурсів;
- організація моніторингу навколишнього природного середовища;
- організація і здійснення робіт з екологічної освіти, проведення науково- практичних конференцій, семінарів та інших заходів щодо пропаганди екологічних знань, видання поліграфічної продукції з екологічної тематики;
- будівництво чи реконструкція споруд для очищення стічних вод, системи роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них;
- проведення заходів щодо відновлення і підтримання сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану річок, а також заходів для боротьби з шкідливою дією вод; благоустрій водойм;
- будівництво, реконструкція та облаштування полігонів твердих побутових відходів, здійснення заходів щодо мінімізації, утилізації та переробки промислових, побутових і небезпечних відходів;
- рекультивація порушених земель і територій полігонів твердих побутових відходів (сміттєзвалищ);
- проведення заходів із захисту від підтоплення і затоплення територій, сільськогосподарських угідь та інших об'єктів, будівництво (реконструкція) гідротехнічних, берегоукріплювальних, протизсувних, протиобвальних споруд;
- використання методів та впровадження технологій, що забезпечують запобігання виникненню, зниження рівня впливу чи усунення факторів забруднення атмосферного повітря;
- забезпечення міжнародної діяльності природоохоронного спрямування та участь у заходах як сторони міжнародних двосторонніх та багатосторонніх угод.
5.Завдання Програми
Завдання Програми – спрямування дій міської ради та її виконавчого комітету, організацій, установ та підприємств всіх форм власності на реалізацію пріоритетних напрямів діяльності у сфері ефективного природокористування, дотримання вимог екологічної безпеки та охорони навколишнього природного середовища.
Зменшити викиди і скиди забруднюючих речовин в навколишнє природне середовище, сформувати безпечні умови для життя і здоров’я населення, ліквідувати причини виникнення надзвичайних екологічних ситуацій, забезпечити належний рівень утримання сміттєзвалища, водопровідних та каналізаційних систем міста.
Створити відповідні матеріально-технічні умови для належного утримання сміттєзвалища водопровідних та каналізаційних систем міста.
6. Фінансування Програми
Фінансуванняприродоохороннихзаходів, передбаченихПрограмою буде здійснюватись за рахунок таких джерел:
– місцевий бюджет;
– іншіджерела (обласний, державнийбюджети, коштиприродохоронного фонду, інвестиції, грандитощо).
На 2026 - 2030 роки обсяг та джерела фінансування Програми будуть визначатися щорічно при затвердженні місцевого бюджету на відповідний рік чи при внесенні змін до показників бюджету (додаток 1).
7. Впровадження, моніторинг, перегляд Програми та контроль
Виконавчі органи міської ради, підприємства, установи та організації, розташовані на території громади, відповідальні за здійснення запланованих Програмою заходів, забезпечують їх реалізацію в повному обсязі .
Забезпечення виконання завдань Програми передбачається шляхом поетапного та якісного виконання комплексу заходів усіма виконавцями, за рахунок підвищення ефективності взаємодії виконавчих органів міської ради, суб’єктів підприємницької діяльності та громадських організацій у вирішенні проблемних питань з охорони навколишнього природного середовища.
Заходи Програми можуть бути скориговані з урахуванням існуючої соціально-економічної ситуації, результатів моніторингу, реальних можливостей видаткової частини бюджету (визначається щорічно) та у випадках зміни законодавчих, нормативно-правових та інших актів. Коригування здійснюється за ініціативи виконавців заходів Програми, постійних комісій міської ради, суб’єктів підприємницької діяльності, громадських організацій тощо. Ініціатор готує пропозиції, до яких додає вичерпне обґрунтування (в разі необхідності розрахунок витрат) запропонованих змін.
Розробник Програми подає проект рішення щодо запропонованих змін для розгляду виконавчим комітетом та міською радою.
Питання про хід виконання заходів Програми розглядається на засіданнях виконавчого комітету та міської ради щорічно.
Додаток 1 до Програми
Ресурсне забезпечення Програма охорони навколишнього природного середовища
Перемишлянської міської ради на 2026-2030 роки
тис. грн
| Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | 2026 рік* | 2027 рік* | 2028 рік* | 2029 рік* | 2030 рік | Усього витрат на виконання Програми |
| Місцеві бюджети | 2 500,0 | * | * | * | * | * |
| Усього | * | * | * | * | * | * |
| Обласний бюджет, у тому числі: | * | * | * | * | * | * |
| загальний фонд | ||||||
| спеціальний фонд - обласний фонд охорони навколишнього природного середовища | ||||||
| Державний бюджет | * | * | * | * | * | * |
| інші кошти | * | * | * | * | * |
* обсяги фінансових призначень на 2026 - 2030 роки будуть щорічно визначатися при затвердженні державного, обласного та інших місцевих бюджетів на відповідний рік чи при внесенні змін до показників бюджетів.
** обсяги фінансових призначень будуть визначені після прийняття відповідних рішень.
Додаток 2 до Програми
Перелік завдань, заходів Програма охорони навколишнього природного середовища
Перемишлянської міської ради на 2026-2030 роки
| № з/п |
Назва завдання | Перелік заходів завдання | Показники виконання заходу, один. виміру | Виконавець заходу, показника | Джерело фінансування | Очікуваний результат |
| 2026-2030 рік | ||||||
| 1 | Розвиток природно- заповідного фонду, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття | Реалізація заходів із розвитку та розширення територій природно- заповідного фонду | затрат обсяг витрат на реалізацію заходів із розвитку та розширення територій природно-заповідного фонду, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет. | Збільшення відсотка територій природно- заповідного фонду, збереження, відтворення і раціональне використання ландшафтів з типовими та унікальними природними комплексами, що мають для області важливе природоохоронне, екологічне, естетичне, освітнє та рекреаційне значення |
| продукту кількість об'єктів та територій природно- заповідного фонду, на яких реалізовано заходи, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на реалізацію заходів із розвитку та розширення територій природно-заповідного фонду, тис. грн / од. |
||||||
| якості ступінь готовності заходів, % |
||||||
| Проведення заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об’єктів природно-заповідного фонду | затрат обсяг витрат на проведення заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об'єктів природно-заповідного фонду, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти | Збереження флористичного та фауністичного різноманіття, запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій природно-заповідного фонду, розвиток туристичної інфраструктури та привабливості для відвідувачів, підвищення | ||
| продукту кількість територій та об'єктів природно- заповідного фонду на яких реалізовано заходи, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на проведення заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об'єктів природно-заповідного фонду, тис. грн / од. | ||||||
| якості ступінь готовності заходів, % |
рівня екологічної свідомості громадян, покращення умов відпочинку населення та заохочення туристів | |||||
| Здійснення заходів, пов'язаних із відтворенням та охороною природних ресурсів | затрат обсяг витрат на здійснення заходів, пов'язаних із відтворенням та охороною природних ресурсів, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти | Охорона, збереження, відтворення та раціональне використання природних рослинних і тваринних ресурсів | ||
| продукту кількість заходів, пов'язаних із відтворенням та охороною природних ресурсів, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на здійснення заходів, пов'язаних із відтворенням та охороною природних ресурсів, тис. грн / од. |
||||||
| Якостіступінь готовності заходів, % | ||||||
| 2 | Зменшення обсягів скидання неочищених та недостатньо очищених стоків у водні об'єкти та поліпшення екологічного стану поверхневих вод басейнів рік Дністер, Західний Буг, Сян, Дніпро та ін. | Будівництво, реконструкція споруд для очищення стічних вод, системи роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них | затрат обсяг витрат на будівництво, реконструкцію споруд для очищення стічних вод, системи роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них, тис. грн продукту кількість об'єктів будівництва, реконструкції споруд для очищення стічних вод, системи роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них, од. ефективності середні витрати на будівництво, реконструкцію споруд для очищення стічних вод, системи роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них, тис. грн / од. якості ступінь готовності заходів з будівництва, реконструкції споруд для очищення стічних вод, системи роздільної каналізації, каналізаційних мереж і споруд на них, % |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти | Забезпечення необхідних нормативних показників очищення стічних вод, зменшення обсягів скидання неочищених та недостатньо очищених стоків у водні об'єкти, ліквідація забруднення поверхневих вод |
| Проведення заходів щодо відновлення і підтримання сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану річок, а також заходів для боротьби з шкідливою дією вод; благоустрій водойм | затрат обсяг витрат на проведення заходів щодо благоустрою водойм, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет | Відновлення гідрологічного режиму та санітарного стану річок для збільшення пропускної здатності та пониження рівня води | ||
| продукту кількість водойм, на який проведено заходи з благоустрою, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на проведення благоустрою водойми, тис. грн / од. |
||||||
| якості ступінь готовності заходів щодо благоустрою водойм, % |
||||||
| 3 | Вирішення основних проблем, пов'язаних з екологічно безпечним збором, зберіганням, утилізацією, переробкою та захороненням твердих побутових, промислових та небезпечних відходів | Будівництво, реконструкція та облаштування полігонів твердих побутових відходів, здійснення заходів щодо мінімізації, утилізації та переробки промислових, побутових і небезпечних відходів | затрат обсяг витрат на будівництво, реконструкцію та облаштування полігонів твердих побутових відходів, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти | Мінімізація утворення твердих побутових відходів і зменшення їх негативного впливу на здоров'я людей та навколишнє природне середовище, створення умов, що сприятимуть забезпеченню утилізації, знешкодженню й захороненню твердих побутових відходів |
| продукту кількість проведених заходів, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на будівництво, реконструкцію та облаштування полігонів твердих побутових відходів, тис. грн / од. |
||||||
| якості ступінь готовності заходів, % |
||||||
| 4 | Охорона і раціональне використання земель | Рекультивація порушених земель і територій полігонів твердих побутових відходів (сміттєзвалищ) | затрат обсяг витрат на проведення рекультивації порушених земель та територій полігонів ТПВ, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти | Мінімізація негативного впливу на довкілля, зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря, припинення забруднення підземних вод та ґрунтів, подальше використання відпрацьованих ділянок |
| продукту площа рекультивованих територій, га |
||||||
| ефективності середні витрати на проведення рекультивації порушених земель та територій полігонів ТПВ, тис. грн / га |
| якості ступінь готовності заходів, % |
||||||
| Проведення заходів із захисту від підтоплення і затоплення територій, сільськогосподарських угідь та ін. об'єктів, будівництво (реконструкція) гідротехнічних, берег закріплювальних, протизсувних, протиобвальних споруд | затрат обсяг витрат на проведення заходів із захисту від підтоплення і затоплення територій, сільськогосподарських угідь та ін. об'єктів, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет | Укріплення берегів, збільшення пропускної здатності притоків річок, каналів для пониження рівня води, захисту від підтоплення та затоплення сільськогосподарських угідь, садиб мешканців, інших об'єктів, забезпечення ефективного використання земель, відновлення флори та фауни | ||
| продукту кількість населених пунктів, на територіях яких проведено заходи із захисту від підтоплення і затоплення територій, сільськогосподарських угідь та ін. об'єктів, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на проведення заходів із захисту від підтоплення і затоплення територій, сільськогосподарських угідь та ін. об'єктів, тис. грн / од. |
||||||
| якості ступінь готовності заходів із захисту від підтоплення і затоплення територій, сільськогосподарських угідь та ін. об'єктів, % |
| 5 | Розвиток та поглиблення міжнародного співробітництва в природоохоронній сфері | Забезпечення міжнародної діяльності природоохоронного спрямування та участь у заходах як сторони міжнародних двосторонніх і багатосторонніх угод | затрат обсяг витрат на забезпечення участі міжнародних природоохоронних організацій із залученням коштів міжнародної технічної допомоги та іноземних інвестицій, тис. грн |
Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради | Місцеві бюджети, обласний фонд ОНПС, державний бюджет, інші кошти | Залучення коштів міжнародної технічної допомоги на здійснення природоохоронних заходів в області |
| продукту кількість проведених заходів, од. |
||||||
| ефективності середні витрати на проведення одного заходу, тис. грн / од. |
||||||
| якості ступінь готовності заходів, % |
Секретар міської ради Надія ТУРЧИНЯК

